شناسهٔ خبر: 44666 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

علیجانی:

بیمارستان‌های پایتخت در زمان وقوع بحران خود خطرساز هستند

محسن علیخانی زمانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، بر ضرورت ارایه گزارش مسئولان وزارت بهداشت از میزان مقاومت بیمارستان‌های تهران به کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محسن علیجانی با اشاره به اظهارات سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا معاونت بهداشت وزارت بهداشت مبنی بر بازنگری در میزان مقاومت بیمارستان‌های تهران درمقابل بحران، گفت: توجه به ایمنی در ساخت و سازهای شهری به ویژه در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یک اصل مهم و غیرقابل انکار بوده و درحوزه سلامت ضرورت توجه به ایمنی و نوسازی مراکز درمانی مضاعف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر وپردیس در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه در صورت وقوع هر نوع حادثه و بحرانی در تهران و سایر استان‌ها مانند زلزله، آتش سوزی و جنگ بیمارستان‌ها باید از ایمنی و کارایی لازم در امداد رسانی برخوردار باشند، افزود: برای جلوگیری از افزایش خسارت‌های احتمالی پس از وقوع بحران باید نوسازی و مقاوم سازی بیمارستان‌ها مورد توجه قرار گیرد؛ هرچند که بیمارستان‌ها درحال حاضر شرایط قابل قبول و حال خوشی به لحاظ ایمنی ندارند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بسیاری از شهرستان‌های استان تهران حتی بیمارستان هم ندارند، تصریح کرد: درگام اول اولویت ساخت و بیمارستان درمناطقی است که مرکز درمانی ندارند، اما باید به رفع مشکلات فضاهای بیمارستانی در استان تهران که عمدتا از قدمت بالایی برخوردار هستند نیز توجه کرد، یعنی با در نظر گرفتن اولویت‌ها ایمن سازی بیمارستان‌ها در دستور کار مسئولان وزارت بهداشت قرار گیرد.

علیجانی با اشاره به اینکه وزیر بهداشت و درمان و مسئولان این وزارتخانه باید گزارشی از شرایط بیمارستان‌های تهران و میزان ایمنی درآنها به کمیسیون بهداشت و درمان ارایه دهند، گفت: اگر برای ایمن سازی باید بودجه خاصی تصویب شود، به طورحتم مجلس دراین زمینه اقدامات موثر را انجام خواهد داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درخصوص توجه به ایمنی سازی بیمارستان‌ها در طرح تحول سلامت، افزود: بودجه‌ای که از منابع عمومی دراختیار قرار می‌گیرد که دارای ردیف‌های مختلفی است، به طورحتم وزارت بهداشت و درمان دربحث نوسازی بیمارستان‌ها دست بسته و یا دارای مشکل خاصی نیست؛ اما درصورت وجود مشکل مجلس می‌تواند به وزارتخانه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سرپرست دفتر مدیریت خطر بلایا معاونت بهداشت وزارت بهداشت درباره میزان بیمارستان‌های غیرایمن ، گفت: چند سال قبل وزارت بهداشت آمار بیمارستان‌های غیرایمن را ۷۰ درصد اعلام کرد، که فکر می‌کنم در حال حاضر هم این عدد با کمی بهبود حول‌وحوش همین میزان است.

نظر شما