شناسهٔ خبر: 44668 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در دومين دوره رويداد ملی جستار كيفيت مطرح كرد:

تغییر و تحول بنيادی در نظام برنامه‌ریزی شهری در دولت یازدهم/ وجود بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد در ۲۷۰۰ محله

محمد سعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین رویداد ملی جستار کیفیت گفت: امیدواریم تا در طول چهارساله دولت دوازدهم رویکرد بازآفرینی شهری در مقیاس گسترده در سیاست‌های شهری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در دومین رویداد ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری در چارچوب اندیشه ايران‌شهری گفت: از ابتدای دولت یازدهم یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های دکتر آخوندی موضوع کیفیت زندگی در شهرها بود که همواره بر آن تاکید داشت و این نشست در راستای اجرایی کردن تاکیدات وزیر محترم راه و شهرسازی است.

ایزدی ادادمه داد: از ابتدای دولت یازدهم شاهد بودیم که کیفیت زندگی هم در عرصه نظر و تبدیل آن به سیاست‌های شهری و همچنین در عمل مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: خوشبختانه بازآفرینی شهری یکی از محورهایی بود که تلاش شد در هر دو عرصه نظر و عمل به کیفیت زندگی پاسخ دهد و همه شاهد تلاش‌ها و اقدامات وزارت راه و شهرسازی در موضوع مهم ارتقای کیفیت زندگی شهری بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: نظام برنامه‌ریزی شهری در دهه‌های طولانی عمدتا با نگاه کمی و از نگاه بالا به پایین برنامه‌های خود را پیش می‌برد که در ابتدای دولت یازدهم شاهد تغییر و تحولات در نظام برنامه‌ریزی شهری بودیم.

وی تصریح کرد: تغییر در نظام برنامه‌ریزی شهری زمینه را برای طرح سیاست بازآفرینی شهری ایجاد کرد.

ایزدی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴۰ هزار هکتار بافت ناکارآمد و بیش از ۲۷۰۰ محله ناکارآمد در شهرها وجود دارد، همچنین درگاه‌های وروردی شهرها فاقد ساختار روشنی است در عین حال زیست بوم‌های فراوانی وجود دارد که به آن‌ها کم توجهی شده است که اساسا به جای تیدیل آن‌ها به مناطق زیست‌پذیر برای شهروندان تبدیل به محیط آلاینده شده‌اند.

وی راهکار برون رفت از چالش‌های عدم کیفیت زندگی در شهرها را گفتمان بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد که باید رویکردمان نسبت به برنامه‌ها و اقدامات تغییر کند که تلاش شد تا در ۴ ساله دولت یازدهم این اقدام رخ دهد.

وی اظهار امیدواری کرد تا در طول چهارساله دولت دوازدهم رویکرد بازآفرینی شهری در مقیاس گسترده در سیاست‌های شهری دنبال شود.

ایزدی توجه به ایمنی و امنیت را سرلوحه سیاست بازآفرینی شهری عنوان کرد و گفت: جستار تلاش می‌کند تا با مستندسازی تجربه‌های موثر بازآفرینی شهری راه‌حل‌های مختلف را مورد توجه قرار دهد.

اين مقام مسئول از اعضای شورای سیاست‌گذاری، آقایان پیران، صرافی، هادی زنوز، سیدمحسن جبیبی، غلامرضا کاظمیان و ایرج کلانتری تقدیر و تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا جستار بتواند جایگاهی برای حوزه بازآفرینی شهری باشد.

نظر شما