شناسهٔ خبر: 44685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تا اواخر خرداد سال آینده در استان همدان انجام می‌شود:

چهارخطه کردن محور حادثه‌خیز نهاوند- فیروزان در استان همدان تا اواخر خرداد سال آینده

حبیب نادیان رفیع مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان همدان خبر داد: در صورت تأمین اعتبار ۳ میلیارد تومانی محور حادثه‌خیز نهاوند-فیروزان تا اواخر خرداد سال آینده چهارخطه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، حبیب نادیان رفیع در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به نقاط حادثه‌خیز نهاوند گفت: محور آورزمان، نهاوند و فیروزان یکی از مسیرهای ذکر شده است که در شش‌ماهه نخست سال ۹۶ بیست و سه کشته و افزون بر ۱۲۰ نفر زخمی داشته است.

وی ادامه داد: طول این مسیر ۴۲ کیلومتر است که تاکنون با دریافت اعتباراتی از محل ردیف رفع نقاط حادثه‌خیز حدوداً ۸ کیلومتر آن چهارخطه شده و تا خرداد ۹۷ حدود هشت کیلومتر دیگر آن اصلاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول محور فیروزان به نهاوند ۵۳ کیلومتر است که تقریباً ۴۰ کیلومتر آن در حوزه استان همدان واقع شده است، افزود: برای شروع چهارخطه کردن این مسیر برآوردها و مطالعات لازم انجام شده که پس از تأمین اعتبار و دریافت مجوز مناقصه از وزارتخانه عملیات راهسازی را شروع خواهیم کرد.

نادیان رفیع در خصوص سه‌راهی شعبان یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز نهاوند هم گفت: با سفر آقای نوبخت به همراه آقای کشاورزیان رئیس سازمان راهداری به استان مقرر شد علاوه بر احداث تقاطع همسطح توسط اداره راه و شهرسازی، یک زیرگذری هم مخصوص روستای شعبان از طریق اداره کل راهداری انجام شود.

وی گفت: تمامی مطالعات و برآوردها در این خصوص انجام شده و منتظر ابلاغ اعتبار هستیم تا کار را شروع کنیم.

نظر شما