شناسهٔ خبر: 44708 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در اولین نشست هماهنگی راهداری زمستانی استان فارس مطرح شد:

پوشش راه‌های فارس با بیش از هزار راهدار در راهداری زمستانی

عزيزالله روشن معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: روکش آسفالت گرم، لکه‌گیری آسفالت سرد، آسفالت حفاظتی تعمیرات پل‌ها و تونل‌ها، تعمیر و نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، آشکارسازی نقاط پرتصادف، پاک‌سازی قنوها، پاک‌سازی دهانه پل‌ها و... در حوزه راهداری بخشی از اقدامات انجام شده با هدف کاهش تصادفات در فارس است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، عزیزاله روشن گفت: عملیات راهداری زمستانی در راستای ارائه خدمات مطلوب در فصل‌های سرد سال صورت می‌پذیرد که بیشتر عملیات‌های راهداری زمستانی در نیمه شمالی استان و به ویژه نقاط برف‌گیر، گردنه‌های مهم و نقاط پرتصادف صورت می‌گیرد.

وی در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده برای راهداری زمستانی امسال افزود: با توجه به پیش‌بینی شروع بارش‌ها از اواسط آبان ماه، تمام تلاش این معاونت ایجاد آمادگی کامل قبل از شروع بارش‌ها برای مواجه شدن با مشکلات احتمالی است و در این راستا ۹ هزار تن شن و نمک تأمین گردیده که جهت یخ‌زدایی و جلوگیری از یخ‌زدگی در محورهای سردسیر استفاده می‌گردد.

روشن تصریح کرد: در عملیات راهداری امسال ۵۴۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری، ۱۰۵۱ راهدار شرکت می‌کنند که ۸۱۴ راهدار به صورت مستقیم در ۷۳ راهدارخانه فعال ثابت و سیار حضور دارند و بقیه راهداران به عنوان نیروهای پشتیبانی فعالیت می‌کنند و ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های فارس که شامل ۵۵ گردنه می‌شود را با در ۶۴ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدارخانه سیار تمام تلاش خود را برای جلب رضایت کاربران جاده‌ای انجام می‌دهند.

وی با اشاره به عملیات گسترده پایدارسازی ترانشه‌ها و ترانشه برداری در نقاط کوهستانی توسط این اداره کل در شش‌ماهه گذشته گفت: پیش‌بینی می‌گردد امسال میزان ریزش و یا نشست در محورهای استان به میزان قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت.

معاون راهداری فارس، ضمن اشاره به کاهش تلفات جاده‌ای با برنامه‌های جمعی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های خدمات‌رسان جاده‌ای، تصریح کرد: این طرح تا ۲۰ اسفند در راه‌های تحت پوشش و نقاط مختلف استان اجرا می‌شود.

نظر شما