شناسهٔ خبر: 44712 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان مطرح کرد:

تشریح اقدامات راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در زمینه کیفیت سیما و منظر شهری

محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان اقدامات راه و شهرسازی استان را در زمینه کیفیت سیما و منظر شهری تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان گفت: فضای شهری به‌ عنوان یکی از عناصر شکل‌دهنده به محیط بیشترین ارتباط را با مردم و در نتیجه نقش بسزایی در هویت بخشی و احساس آرامش به شهروندان دارد و ظاهر محیط‌های شهری و عوامل متحرک در آن، استفاده‌کنندگان از فضا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ساردوئی افزود: سازگاری محیط و شرایط محیطی با هویت فردی و شخصیتی ساکنان شهر، باعث افزایش روح مکان در ذهن شهروندان و در نتیجه حس تعلق و مشارکت در نگهداری و سازندگی محله‌های شهری می‌باشد.

امنیت به عنوان یکی از نیازهای اساسی در ساختار شهری به  شمار می‌رود که نوعی احساس آرامش و آسایش درونی قلمداد می‌شود.

از این رو مطالعات سیما و منظر شهری همیشه نقش به سزایی در تأمین احساس آرامش شهروندان و به تبع آن کاهش جرم و جنایت شهری داشته‌اند.

مطالعات سیما و منظر شامل هر گونه فرآیندی می‌شود که به نوعی در محیط شهری تسهیل گری ایجاد کنند و با کم کردن عوامل استرس‌زا و یا افزایش عوامل مطلوب بر محیط تأثیر بگذارند.

ساردوئی در ادامه بیان کرد: اقداماتی در جهت ارتقا کیفیت سیما و منظر شهری شهرهای جنوب کرمان در این اداره کل انجام شده است که می‌توان به طور خلاصه به این موارد اشاره کرد:

تشکیل کمیسیون سیما و منظر شهری، انتخاب مشاور جهت طراحی پیاده راه‌سازی محور طالقانی، پیشنهاد طراحی نما و بدنه‌های شهری در خیابان دولت شهر جیرفت و خیابان امام شهر کهنوج به دفتر طراحی و معماری شهری وزارت راه و شهرسازی، گنجاندن ضوابط و مقررات  مربوط به عبور و مرور معلولین در طرح جامع شهرها، ساماندهی زمین‌های  بایر مراکز محلات به پارک از طریق  اجرای طرح شهر سالم - شهروند سبز، طراحی پارک‌های محله‌ای در محلات حسین‌آباد – کلرود و رهجرد، طراحی کتابخانه در محله رهجرد، طراحی مرکز محله در محله حسین‌آباد، طراحی مرکز فرهنگی در محله کلرود و اجرای روشنایی معابر در محله کلرود

نظر شما