شناسهٔ خبر: 44714 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان:

حذف نقاط حادثه‌خیز به جد دنبال می‌شود

ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تأکید کرد: بحث حذف نقاط حادثه‌خیز به‌عنوان یکی از اولویت‌های این اداره کل، به جد دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان با بیان اینکه بحث ایمنی راه‌ها همواره به‌عنوان یکی از دغدغه‌های این اداره کل در اولویت برنامه‌ها بوده است، افزود: در بحث سوانح رانندگی، همواره سه عامل انسانی، جاده و وسیله نقلیه دخیل بوده است، با وجود اینکه بیشترین عامل بروز حوادث رانندگی، عامل انسانی است، با این وجود تلاش شده است تا عامل جاده کاهش یابد.

 وی با یادآوری اینکه یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش سوانح جاده‌ای، بحث حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی با اولویت مسیرهای پرتردد بوده است، تصریح کرد: در همین راستا و طی شش‌ماهه نخست امسال، نسبت به حذف و اصلاح هشت نقطه ـ تقاطع در محورهای مواصلاتی استان زنجان اقدام شده است.

 این مسئول با اشاره به اینکه یکی از اقدامات در بحث افزایش ایمنی راه‌ها، ارتقای کمی و کیفی ابنیه فنی راه‌ها است، ادامه داد: در همین راستا و طی نیمه اول امسال، ۱۹ دستگاه تعمیرات اساسی و نگه‌داری پل‌های بزرگ، ۱۲ دستگاه تعمیر و نگه‌داری پل‌های کوچک، چهار باب تعمیرات راهدارخانه، چهار باب احداث راهدارخانه، یک باب احداث و بهسازی انبار شن و نمک و یک باب نیز احداث و بهسازی آشیانه ماشین‌آلات انجام شده است.

 مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان بیان کرد: علاوه بر موارد مذکور، نسبت به ترمیم و قرنیز و نرده پل به طول ۵۳ متر، از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای ارتقای کمی و کیفی ابنیه فنی راه‌های استان بوده است.

نظر شما