شناسهٔ خبر: 44717 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش‌ماههٔ ابتدایی امسال صورت گرفت:

ایمن‌سازی ۶۰ نقطه پرتصادف جاده‌های خراسان رضوی

ایمن‌سازی رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: از پارسال تاکنون ۶۰ نقطه پرتصادف در سطح جاده‌های این استان با هزینه ۱۵ میلیارد ریال ایمن‌سازی شده‌اند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خراسان رضوی، فرشاد سلطانی افزود: ۱۴۷ مکان در جاده‌های خراسان رضوی به عنوان نقاط پرتصادف و یا دارای تصادف شناسایی و اداره کل راهداری موظف به ایمن‌سازی ۶۰ محل با اولویت از این تعداد شد.

وی ادامه داد: علاوه بر این نقاط هفت نقطه دیگر در جاده‌های خراسان رضوی که دارای تصادف اعلام شده بود نیز ایمن‌سازی شد و هم‌اکنون ۸۰ نقطه پرتصادف برای ایمن‌سازی باقی‌مانده است.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ایمن‌سازی این نقاط شامل اصلاح و یا آشکارسازی جاده از طریق نصب علائم اطلاعاتی، خط‌کشی، ایجاد سرعت‌گیر و یا شیار لرزاننده و نصب حفاظ‌های جاده‌ای از قبیل گاردریل و بشکه‌های ایمنی صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین ظرف شش ماه نخست امسال چهار هزار کیلومتر از جاده‌ها در خراسان رضوی با هزینه ۴۰ میلیارد ریال خط‌کشی شد. اولویت در این عملیات خط‌کشی معابر روکش آسفالت شده بود.

ظرف سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۴ طی پنج مرحله ۴۶۸ نقطه پرتصادف در جاده‌های خراسان رضوی با نصب علائم و خط‌کشی ایمن و آشکارسازی شده است.

نظر شما