شناسهٔ خبر: 44756 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین صورت گرفت:

جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین با معرفی آثار برتر به کار خود پایان داد

جشنواره دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین پس از بررسی آثار توسط داوران ملی در حوزه معماری و ساختمان با معرفی و شناخت آثار برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، این جشنواره که توسط این اداره کل و با همکاری انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان استان قزوین و سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان قزوین، در بخش‌های مختلف شروع به کار کرده بود، روز چهارشنبه با حضور نمایندگان مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان استانی و کشوری و همچنین مهندسین فعال در صنعت ساختمان و با معرفی آثار برتر در بخش‌های مختلف به کار خود پایان داد.

مهندس سید مهدی مجابی، دکتر علیرضا تغابنی، دکتر مهدی زندیه، مهندس حامدمانی فر و مهندس هومن بالازاده داوری آثار ارسالی به این جشنواره را بر عهده داشتند.

در این جشنواره و در گروه ساختمان‌های ۲ تا ۷ طبقه در بخش معماری عنوان‌های اول تا سوم به ترتیب به آثار سمیرا فداکاری، سید منصور حسینی پور و عمید شهاب تعلق گرفت. همچنین در این گروه از سمیرا فداکاری، سمیرا بهرامی و امید احمد رضایی نیز تقدیر به عمل آمد.

در بخش دیگری از جشنواره و در محور کیفیت ساخت، گروه ساختمان‌های ۲ تا ۷ طبقه نیز نماینده شرکت تحکیم بنا، سید مهدی خطیبی به عنوان برتر دست یافت.

در ادامه و در گروه ساختمان‌های بیش از هفت طبقه یا مجتمع‌های بالای ۳۰ واحد در بخش معماری از مجتمع مهر و ماه، نماینده شرکت عمران سازندگی محمد رئوفیان به جهت طراحی نما و در بخش کیفیت ساخت، مجتمع دیاکو به جهت تأسیسات مکانیکی و برقی از رضا کاظمی تقدیر شد.

در این مراسم از محسن خردمند، محمدرضا مرادی و یوسف غنچه از مهندسان پیشکسوت استان به جهت ارائه خدمات ماندگار مهندسی تجلیل شد.

گفتنی است اداره کل راه و شهرسازی در راستای وظیفه نظارت عالیهٔ خود در حوزهٔ ساخت و ساز از چند تن از شهرداران فعال استان قدردانی کرد که در این بخش یدالله لطفی (دورهٔ تصدی‌گری شهرداری الوند، سال ۹۵) به عنوان شهردار برتر استان و محمد پیری (دورهٔ تصدی‌گری شهرداری اقبالیه، سال ۹۵) و فرشاد محمدحسینی (دوره تصدی‌گری شهرداری آبگرم، سال ۹۵) به عنوان شهرداران شایستهٔ تقدیر استان شناخته شدند.

با توجه به شرایط متفاوت، وسعت و همچنین ویژگی‌های متمایز شهر قزوین، شهردار این شهر از روند ارزیابی خارج شده و از میان مدیران مناطق شهر قزوین نیز کیومرث فدایی فر مدیر شهرداری منطقه سه به عنوان شهردار شایستهٔ تقدیر در حوزه رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط شهرسازی معرفی شد.

آرش طاهریان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تاکستان نیز در همین راستا و در میان ادارات تابعه راه و شهرسازی در شهرستان‌های استان شایسته دریافت عنوان تقدیر قرار گرفت.

علی آراسته مسئول دفتر نمایندگی نظام‌مهندسی ساختمان در شهر محمدیه هم از میان دفاتر نمایندگی سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، لوح تقدیر دریافت کرد.​

نظر شما