شناسهٔ خبر: 44762 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهم‌ترین خبرهای استان‌ها در هفته اخیر:

آمادگی استان‌ها در انتقال زائرین اربعین حسینی/ آغاز عملیات طراحی محدوده بازار تاریخی نراق در استان مرکزی/ اجرای عملیات تبدیل گردنه لایرزنی‌ریز فارس به بزرگراه

گزارش آخر هفته  اهدای لوح تقدیر به استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان در دومین رویداد ملی جستار کیفیت با حضور وزیر راه و شهرسازی، اعلام آمادگی استان‌ها در انتقال زائرین به کشور عراق در ایام اربعین حسینی، آغاز عملیات طراحی محدوده بازار تاریخی نراق در استان مرکزی و اجرای عملیات تبدیل گردنه لایرزنی‌ریز فارس به بزرگراه از مهمترین اخبار استان‌ها در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین اخبار حوزه استان‌ها در یک هفته اخیر به شرح زیر است:

قزوین

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره ‌کل راه و شهرسازی قزوین از پایان عملیات بهسازی و روکش آسفالت جاده ضیاءآباد- خرمدشت در محدوده روستای ورسج خبر داد.

هرمزگان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: ۴۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی ۱۶ هزار نفر زائر اربعین حسینی به کربلای معلی پیش‌بینی شده است.

تهران

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از آزادسازی ۱۱۳ قطعه از اراضی ملی در منطقه سادات‌محله دماوند خبر داد.

زنجان

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان به همراه معاون امور عمرانی و نماینده مجلس شورای اسلامی مردم خدابنده از روند اجرای پروژه‌های تعریض زنجان –تاکستان، بهسازی مسیر موجود و احداث باند دوم سلطانیه، - قیدار - کبودرآهنگ، احداث کنارگذر شهر قیدار و تقاطع‌های مربوطه، احداث راه فرعی سجاس - بلاماجی بازدید کردند.

آذربایجان شرقی

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان مرند آذربایجان‌شرقی از شناسایی و رفع تصرف اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

 چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر افزود: محور گردنه عسل کشان به سرآقا سید محدوده تاریخی (چما) تا گردنه به طول ۵/۵ کیلومتر بهسازی و تعریض شد.

خراسان شمالی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: طی نیمه نخست امسال، یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان جابه‌جا شده است.

اردبیل

عملیات اجرایی محور شال- ماجولان- ماسوله به طول ۳۵ کیلومتر در محدوده استان اردبیل در حال اجراست که با تأمین اعتبار سال آینده قابل‌افتتاح خواهد بود.

فارس

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: گردنه معروف حسین‌آباد (لایرز نی‌ریز) در مسیر محور شریانی شیراز – استهبان – نی‌ریز – قطرویه با اولویت حذف گردنه و کاهش حوادث ترافیکی در دست عملیات اجرایی احداث بزرگراه است و تمام تلاشمان را می‌کنیم که تا انتهای امسال یا اوایل سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد.

سیستان و بلوچستان

استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان در دومین دوره رویداد ملی جستار کیفیت در تجربه‌های بازآفرینی شهری مورد تقدیر آخوندی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار گرفتند.

گلستان

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان با اشاره به تداوم برنامه‌های آموزشی، فرهنگی و فیزیکی برای ایمن‌سازی ۵۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان گفت: به جهت اهمیت اجرای این برنامه‌ها در کاهش تلفات جاده‌ای، ۳۲۵ میلیون تومان اعتبار ملی برای انجام این کارها در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره حمل‌ونقل مسافر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان به اقدامات استان برای نقل و انتقال زائران و خادمین اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: برای این کار ۲۲۰ دستگاه اتوبوس در حال آمادگی هستند.

همدان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل استان همدان از ثبت ۲۷۲ هزار و ۴۷۷ سفر در نیمه نخست امسال در استان همدان خبر داد، این در حالیست که به گفته معاون راهداری این اداره کل بیش از ۱۳۲ هزار و ۹۰۷ نفر ساعت گشت راهداری در محورهای استان صورت گرفته است.

خراسان رضوی

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه تا پایان امسال جشن اختتامیه احداث مسکن مهر در خراسان رضوی برگزار خواهد شد اظهار داشت: کل واحد احداثی مسکن مهر در خراسان رضوی به ۱۰۲ هزار واحد می رسد که از این تعداد ۵۶ هزار واحد آن در دولت اعتدال و امید واگذار شده و در جمع تا امروز ۸۰ هزار واحد به متقاضیان واگذار شده است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن خراسان رضوی از رفع تصرف ۲۶ هزار مترمربع از اراضی ملی استان به ارزش ۱۳ میلیارد تومان خبر داد.

مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: طراحی شهری خیابان امام خمینی‌شهر نراق شامل محدوده بازار تاریخی نراق، با تأکید بر مناسب‌سازی بناها و فضاهای شهری برای دسترسی معلولین صورت می‌پذیرد./

نظر شما