شناسهٔ خبر: 4479 - سرویس پربحث‌ترین اخبار
نسخه قابل چاپ

دولت پیگیر تخصیص ردیف بودجه مستقل برای حاشیه شهر مشهد است

حاشیه نشینی مشهد-پنجتن - شیخ حسن رییس شورای عالی استانها از پیگیری دولت و وزارت کشور برای تخصیص ردیف اعتباری ویژه حاشیه شهر مشهد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی غلامرضا بصیری پور به ایرنا گفت: تخصیص بودجه دولتی برای حاشیه شهر مشهد از موضوعات مهم و مورد پیگیری در شورای عالی استانها است.

وی با اشاره به رایزنیهای صورت گرفته با وزارت کشور برای تحقق این مهم گفت: بنا بر وعده اخیر وزیر کشور بخشی از بودجه حاشیه شهر مشهد در بودجه دستگاههای اجرایی مرتبط با ساماندهی حاشیه شهر نظیر نیروی انتظامی گنجانده خواهد شد.

رییس شورای عالی استانها افزود: حاشیه شهر موضوعی کشوری است لذا باید برای ساماندهی آن اعتباری در سطح کلان تخصیص یابد.

وی با اشاره به تصویب کلیات بودجه حاشیه شهر در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبلغ 500 میلیارد ریال برای ساماندهی حاشیه شهرهای کشور در نظر گرفته شده که مبلغ 300 میلیارد ریال آن متعلق به حاشیه شهر مشهد است.

بصیری پور گفت: البته مدیریت شهری برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد منتظر تخصیص اعتبارات دولتی نیست و تاکنون اقدامات متعددی برای ساماندهی این مناطق صورت گرفته است.

رییس شورای عالی استانها افزود: پیگیری برای تخصیص اعتبارات دولتی به منظور پای کار آوردن دستگاههای مختلف اجرایی و شکلدهی مدیریت واحد شهری برای ساماندهی حاشیه شهر انجام می شود.

سکونتگاههای غیررسمی یا حاشیه شهر با گستره ای شامل 13 درصد از مساحت مشهد 32 درصد جمعیت این کلانشهر را در خود جا داده اند.

کلانشهر مشهد با 328 کیلومترمربع مساحت و سه و نیم میلیون جمعیت ثابت، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر بارگاه منور امام رضا(ع) است.

نظر شما