شناسهٔ خبر: 4480 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فریبرز واحدی خبر داد:

کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادفات جاده‌ای استان تهران در ۳ سال گذشته/جاده‌های استان تهران ۲۰ درصد بار و مسافر جاده‌ای کشور را به دوش می‌کشند

فریبرز واحدی مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران با بیان این‌که در حال حاضر به ایمنی پایدار در جاده‌های کشور دست یافتیم، از کاهش ۵۰ درصدی آمار تصادفات جاده‌ای در ۳ سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم افتتاح فازهای اول و دوم پروژه تعریض و بهسازی محور رباط کریم – حسن آباد صبح امروز پنجشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، حسین میرشفیع معاون راه روستایی، فریبرز واحدی مدیر کل اداره راه و شهرسازی استان تهران، هاشمی استاندار تهران و طلا نماینده تهران، اسلامشهر، ری وشمیرانات در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

فریبرز واحدی در مراسم افتتاح فازهای اول و دوم پروژه تعریض و بهسازی محور رباط کریم – حسن آباد ارتباط برون شهری و دورن شهری را رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی دانست و گفت: محوری که تعریض و بهسازی شده پیش از این جاده‌ای به عرض ۷ متر و ۳۰ سانتی‌متر بود که سبب مشکلات زیادی از جمله تصادفات جاده‌ای می‌شد. این محور در حال حاضر تعریض شده و به آزادراه قم- گرمسار که پروژه‌ای ملی و یکی از خدمات ماندگار دولت جدید است، متصل می‌شود.

وی ادامه داد: این مسیر در مجموع ۲۰ کیلومتر بوده و ارزش ریالی آن ۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است. در تعریض و بهسازی این محور نتوانستیم از منابع ملی کمک بگیریم و کل وصولی ما از پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر کمتر از ۵۰ میلیارد تومان از خزانه دولت بود.

واحدی با بیان این‌که جاده‌های استان تهران ۲۰ درصد بار و مسافر جاده‌ای کشور را به دوش می‌کشند، گفت: بهسازی و احداث راه‌های مناسب به تزریق منابع و حمایت از پیمانکاران نیاز دارد. در حال حاضر به ایمنی پایدار در جاده‌های کشور رسیدیم و در ۳ سال گذشته آمار تصادفات جاده‌ای را ۵۰ درصد کاهش دادیم.

وی با بیان اینکه محور 4 خطه رباط کریم - حسن آباد به آزادراه قم - گرمسار متصل می‌شود اظهار داشت:‌ کاهش زمان سفر و کاهش تصادفات رانندگی از مزیت‌های اجرای این سفر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه 50 درصد بار ترافیکی این محور ترانزیتی است، اظهار داشت: ارزش ریالی این پروژه 250 میلیارد ریال است که البته از منابع استانی به این پروژه کمک شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اظهار کرد: در استان تهران ۴۳ شهر درگیر طرح‌های جامع و تفصیلی هستند. از سوی دیگر در حال حاضر با به هم ریختگی آمایش شهری و گسترش سکونت‌گاه‌های غیررسمی در استان تهران مواجه‌ایم که باید ساماندهی شود.

واحدی اظهار داشت: در بخش راه و شهرسازی استان تهران امسال 167 میلیارد تومان پروژه در هفته دولت و 209 میلیارد تومان پروژه در دهه فجر افتتاح کردیم که بالغ بر 426 میلیارد تومان پروژه بود. همچنین 50 میلیارد تومان پروژه برای تسهیل سفرهای نوروزی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات ما از خزانه کمتر از 50 میلیارد تومان بود، گفت:‌پیمانکاران تلاش کرده‌اند آورده خود را افزایش داده و با ما همکاری کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه 20 درصد ترافیک بار و مسافر جاده‌های کشور بر روی محورهای مواصلاتی استان تهران است، اظهار داشت: در شبکه راه‌های استان به ایمنی پایدار رسیده‌ایم./

نظر شما