شناسهٔ خبر: 44859 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان:

پروژه احداث بزرگراه آق‌قلا – اینچه برون از پروژه‌های مهم اقتصادی استان است

مصاحبه سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: پروژه احداث بزرگراه آق‌قلا – اینچه برون که در هفته دولت آغاز شد به‌ صورت مستمر و بدون وقفه در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در گفتگو با پایگاه خبری اداره کل گفت: پروژه احداث بزرگراه آق‌قلا – اینچه برون از طرح‌های مهم و بزرگ و اقتصادی استان در سال جاری است که با حمایت و پیگیری کار مجدانه مسئولین استانی با تخصیص اعتبار بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال از محل اسناد تبصره ۳۶ در حال اجرا است.

محبوبی افزود: احداث این بزرگراه نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان و افزایش ارتباطات بین‌المللی به کشورهای آسیای میانه و روسیه و افزایش حمل‌ونقل کالاهای ترانزیتی، کشاورزی و صنعتی از استان‌های مجاور و همچنین کشورهای همسایه ایفا خواهد کرد.

وی ادامه داد: با تصویب قریب‌الوقوع منطقه آزاد تجاری – صنعتی و وجود پایانه مرزی و راه‌آهن بین‌المللی اینچه برون و بهره‌برداری از بزرگراه در دست احداث، این منطقه در شکوفایی و رونق اقتصادی استان نقش دوچندانی خواهد داشت.

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان طول محور آق‌قلا – اینچه برون را ۵۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود: پروژه احداث راه اصلی گنبد – اینچه برون نیز به‌صورت همزمان در حال انجام است. 

وی اعتبار مورد نیاز تکمیل این پروژه را ۱۲۰ میلیارد تومان بیان کردو ادامه داد: قطعه اول این بزرگراه به طول ۱۰ کیلومتر در مرحله زیرسازی و احداث ابنیه و پل‌های راه در حال اجرا است.

سرپرست شورای هماهنگی حمل‌ونقل استان گفت: تعریض دو طرف محور تا سطح لایه بیس، احداث ابنیه فنی مورد نیاز ۱۰ کیلومتر از سه‌راهی کمربندی آق‌قلا تا سه‌راهی انبار الوم را عملیات اجرایی در نظر گرفته شده قطعه اول ذکر کرد که امسال در حال اجرا است.

نظر شما