شناسهٔ خبر: 44867 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران خبر داد:

رفع تصرف ۲۷ هزار مترمربع از اراضی ملی شهرستان کامیاران در کردستان

رفع تصرف رئیس اداره راه و شهرسازی کامیاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون (نیمه اول سال) ۲۷ هزار و ۵۲۵ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان از دست افراد سودجو و فرصت‌طلب خارج و رفع تصرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، مجتبی چقازردی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع اراضی ملی دارای مشکل در این شهرستان شناسایی شده است، افزود: از این میزان، ۱۲ هزار و ۲۴۲ مترمربع که در تصرف زمین‌خواران بود نیز رفع تصرف شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش بالای این اراضی، اظهار کرد: این اراضی در حومه ۶ روستایی که در حریم شهر کامیاران قرار دارند، رفع تصرف شده است.

چقازردی با تأکید بر اینکه راه و شهرسازی کامیاران در برخورد با متخلفان و متصرفان اراضی ملی با هماهنگی مراجع مربوطه از جمله دادستانی و نیروی انتظامی جدی است، یادآور شد: از ابتدای امسال برای ۶ هزار و ۶۹۳ مترمربع از اراضی ملی سند تک‌برگی به نام دولت صادر کرده است.

وی با بیان اینکه اراضی ملی کامیاران به ۲ دسته تقسیم می‌شود، تأکید کرد: دسته اول اراضی داری سند هستند و دسته دوم شامل اجرای ماده ۵۶ است.

وی با بیان اینکه اجرای ماده ۵۶ در شهر کامیاران شامل ۳۲۷ هکتار است، گفت: در گذشته افراد سودجو موفق به اخذ سند برای ۳۱ هکتار از این اراضی شده‌اند که باید از طریق مراجع قضایی برای بازپس‌گیری آن اقدام لازم صورت گیرد.

کامیاران در ۶۵ کیلومتری جنوب سنندج واقع است.

نظر شما