شناسهٔ خبر: 44889 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مه آبادی عنوان کرد:

تاثیر رشد دو رقمی ترافیک هوایی کشور بر ایمنی فرودگاه‌ها/ ۷۰ درصد سوانح هوایی هنگام نشست و برخاست هواپیما رخ می‌دهد

مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: رشد دو رقمی ترافیک هوایی در کشور اهمیت توجه به سطح ایمنی را در فرودگاه ها چند برابر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی رحمت الله مه آبادی یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی در شرکت فرودگاه ها افزود: در سه سال گذشته با رشد دو رقمی ترافیک هوایی روبرو بودیم و تداوم رشد حمل ونقل هوایی در کشور اهمیت توجه به سطح ایمنی را در فرودگاه ها چند برابر کرده است.

مه آبادی تاکید کرد: اهمیت سرعت عمل نیروهای آتش‌ نشانی برای اجرای عملیات نجات در سطح فرودگاه ها به حدی است که سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) شاخصی به نام RESPONSE TIME برای این نیروها در فرودگاه ها تعریف کرده که حداکثر زمان انجام عملیات این نیروها در زمان اضطراری در فرودگاه ها سه دقیقه است.

وی گفت: تامین تجهیزات آمادگی جسمانی کارکنان و برگزاری دوره‌های آموزشی و تمرین‌های مهارتی در همه فرودگاه‌ها با همین هدف انجام شده و تاکنون در این زمینه ۸۰۰ میلیارد ریال در فرودگاه ها سرمایه گذاری شده است.

خریداری ۱۵ دستگاه کفساز فرودگاهی

مدیرکل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیمای شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: وجود خدمات آتش نشانی در فرودگاه‎ها تاثیر مستقیم بر ایمنی نشست و برخاست هواپیماها دارد.

حمید حاجی بیگی افزود: با حمایت مدیرعامل شرکت فرودگاه‎ها امسال توانستیم تجهیزات به‎ روز آتش نشانی تهیه کنیم که از این میان می‎توان به خریداری ۱۵ دستگاه کفساز فرودگاهی با سرعت ۱۱۵ کیلومتر اطفای حریق برای فرودگاه‎های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز، تجهیز فرودگاه‎ها به تانکر پشتیبانی آب و خودرو برفروب، بازسازی ۱۸ خودرو آتشنشانی و ساخت اتاق دود اشاره کرد.

ایرنا افزود، نیروهای آتش نشان در ۵۴ فرودگاه کشور نقش مهمی در کاهش خسارت و حوادث احتمالی هوایی دارند و همواره باید در آمادگی کامل باشند.

نظر شما