شناسهٔ خبر: 44903 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری‌هوایی ایران واکنش نشان داد:

تکذیب خبر منتشر شده درباره هواپیمای فلایت‌چک/ جزئیات نامه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری‌هوایی به مدیرکل اخبار صدای جمهوری اسلامی ایران

شرکت فرودگاهها شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پی انتشار خبری کذب در برخی از رسانه‌ها و بازنشر آن از اخبار رادیو، در نامه‌ای به مدیرکل اخبار صدا، خواستار دقت نظر در صحت اخبار و انتشار صحیح آنها شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به دنبال انتشار خبری در یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر «شکایت شرکت انگلیسی از شرکت فرودگاهها و گران‌خری ۸ میلیون یورویی»، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نامه‌ای به مدیرکل اخبار صدای جمهوری اسلامی ایران خواستار، دقت نظر در صحت اخبار و انتشار صحیح آنها شد.

متن نامه شرکت فرودگاه ها به مدیرکل اخبار صدای جمهوری اسلامی ایران با موضوع تکذیب خبر رادیو پیام درباره هواپیمای فلایت چک به شرح زیر است:

سلام علیکم

احتراما ضمن قدردانی از زحمات شما و همکارانتان به استحضار می رساند که روز ۲۹ مهرماه خبری مبنی بر وصول شکایت یک شرکت کانادایی از شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران به دلیل گران خریدن هواپیمای فلایت چک از رادیو پیام  "از قول مستقیم و بلافاصله سخنگوی قوه قضائیه"  منتشر و پخش شد.

اکنون سوال از شما و مسئول محترمی که این خبر را منتشر کرده، این است که منبع شما در تهیه این خبر چه بوده است؟

دیگر این که خبری که از رادیو پیام پخش شد، تقریبا کلمه به کلمه از روی خبرگزاری مهر بود و جالب اینکه مسئول تهیه خبر در رادیو پیام، از این موضوع غافل بود که خبرگزاری مهر؛ خودش با پذیرش اشتباهش، استناد به گفته سخنگوی قوه قضائیه را از متن خبر حذف کرده است!

جناب آقای شهاب تالی؛ به یقین انتظار زیادی نیست که یک رسانه ملی هنگام پخش و انتشار یک خبر، صحت و اصالت خبر را مورد نظر و دقت قرار دهد تا با ضمن رعایت بدیهی‌ترین اصول فعالیت رسانه‌ای، از ضربه زدن به مصالح ملی؛ آنهم در عرصه هوانوردی که بدون شک با امنیت ملی ارتباط مستقیم دارد، پرهیز کند.

قابل ذکر است که "خرید هواپیمای فلایت چک با هدف تامین ایمنی خدمات هوانوردی و فرودگاهی کشور و حفظ جان مسافران که از جمله وظایف قانونی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران می‌باشد و همچنین با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح قانونی و رعایت مقررات مربوطه صورت گفته است. "

بار دیگر ضمن تشکر از شما و تمامی زحمتکشان عرصه خبر، انتظار می رود ضمن تکذیب خبر مذکور، بر تولید و پخش اخبار صحیح و متقن توسط همکارانتان تاکید فرمایید.

نظر شما