شناسهٔ خبر: 44926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان تهران صورت گرفت:

آغاز فصلی نو در مقابله با پدیده زمین‌خواری با اتمام بازشماری اسناد در استان تهران

محمد نادر محمدزاده جلسه کارگروه مشترک سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با موضوع بررسی روند اجرایی طرح بازشماری منابع این سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، این جلسه که با حضور محمدنادر محمدزاده مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، مهندس امیری مدیرکل دفتر املاک سازمان ملی زمین و مسکن و سایر اعضای این کارگروه برگزار گردید چگونگی اجرای این طرح در استان تهران به بحث و بررسی گذاشته شد.

در ابتدای جلسه محمدزاده گفت: در صورت تأمین فضا برای به‌کارگیری بخش خصوصی در امر بازشماری تا پایان سال ۹۷ کار بازشماری اسناد در استان تهران به پایان خواهد رسید و این شروع فصلی نوین در مقابله با پدیده زمین‌خواری خواهد بود.

در ادامه مرتضی حنیفی‌راد مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با ارائه گزارشی از روند اجرای طرح مذکور از عملیاتی شدن ۳۶ درصد از برنامه اجرایی تعهد استان تهران طی امسال در بازشماری اسناد خبر داد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح بازشماری استان تهران ۱۱ فقره قرارداد منعقد شده است، ادامه داد: در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ در ۸ شهرستان اسلامشهر، پیشوا، رباط‌کریم، دماوند، تهران، ری، شمیران و پاکدشت در مجموع ۸۹۸ اسناد تحصیل شده، اخذ شده است.

همچنین در همین مدت در مجموع ۹ شهرستان استان نیز ۱۶۴۲ فقره اسناد مالکیت دولت به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن از دفترچه‌ای به تک‌برگی تبدیل و صادر شده است.

در پایان امیری مدیرکل دفتر املاک سازمان ملی زمین و مسکن هم با بیان روند اجرای مطلوب طرح مذکور در استان تهران خواستار ارتباط مشاورین اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با سازمان ملی از طریق اداره فنی و شناسایی به صورت مستمر شد.

نظر شما