شناسهٔ خبر: 44997 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین انجام شد:

افتتاح ساختمان استاندارد استان قزوین/ ساختمانی سبز با استفاده از انرژی خورشیدی و سامانه جمع‌آوری آب باران

مراسم مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از افتتاح ساختمان جدید استاندارد استان قزوین با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد و عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین خبر داد و گفت: برای احداث این ساختمان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه صرف شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محمدحسین حاج میرصادقی در آیین افتتاح ساختمان جدید استاندارد استان قزوین با اعلام این خبر گفت: ساختمان جدید اداری - آزمایشگاهی اداره کل استاندارد قزوین روز سه‌شنبه در آیینی با حضور نیره پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد و عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ساخت این مجتمع اداری - آزمایشگاهی توسط اداره کل راه و شهرسازی آغاز شده بود اما پس از مدتی به دلیل کمبود اعتبار در مراحل اولیه متوقف شد و با اعتبارات تخصیصی در دولت تدبیر و امید تکمیل این مجموعه در دستور کار قرار گرفت.

میرصادقی در ادامه با بیان این مطلب که ساختمان جدید استاندارد در زمینی به مساحت ۱۴۲۰ مترمربع ساخت آن آغاز شد، بیان کرد: زیربنای این ساختمان ۴۶۳۰ مترمربع در ۴ طبقه (و دوطبقه زیرزمین) با اعتباری باِلغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی ساخته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با تأکید بر رعایت شاخصه‌های ساختمان سبز با استفاده از انرژی خورشیدی و سامانه جمع‌آوری آب باران برای استفاده در فضای سبز و فلاش‌تانک‌های سرویس بهداشتی می‌توان از شاخص‌های مهم این ساختمان نام برد.

همچنین در پایان قابل‌ذکر است که در آئین تجلیل از واحدهای نمونه استاندارد قزوین که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد از زحمات و خدمات مهندس حق لطفی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین و حاج میرصادقی مدیر فنی و اجرایی اداره کل راه و شهرسازی در ساخت ساختمان اداره کل استاندارد استان قزوین تقدیر و تشکر شد.

نظر شما