شناسهٔ خبر: 45014 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در لرستان انجام شد:

کلنگ‌زنی ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک/ بهره‌برداری از ساختمان پایش تصویری پلیس‌راه استان لرستان

مصاحبه در مراسمی با حضور مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک کلنگ‌زنی شد، در حالیکه با حضور مسئولان ملی و استانی، ساختمان مرکز پایش تصویری پلیس‌راه لرستان نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان لرستان، در این مراسم که سمسارزاده معاون دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری، علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و سرهنگ چغلوند رئیس پلیس‌راه لرستان نیز حضور داشتند، طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از ساخت ۵۰ پاسگاه پیش‌ساخته پلیس‌راه تا پایان امسال در سراسر کشور خبر داد و گفت: احداث و بهسازی این تعداد پاسگاه در راستای اجرای سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احداث و نگه‌داری ساختمان‌های پلیس‌راه است.

وی با بیان اینکه طرح نوین مقاوم‌سازی و شکیل سازی ۵۰ پاسگاه در دستور کار سازمان است، اظهار کرد: دو مورد از پاسگاه‌های یادشده در استان لرستان احداث می‌گردند که یک واحد آن در الیگودرز و واحد دیگر امروز در محل مقر پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به زمان بهره‌برداری از این پروژه گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مختلف در محل پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک تمام تلاش خود را خواهیم کرد که این پروژه تا قبل از پایان سال و حتی‌الامکان در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به نقش مهم پلیس‌راه خرم‌آباد - اندیمشک به عنوان محور شریانی و استراتژیک بار و مسافر تصریح کرد: این پاسگاه نقش بسزایی در تأمین امنیت و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات خواهد داشت.

طالبی بهسازی پاسگاه‌های قدیمی را از ارکان و اولویت‌های ایمنی کشور دانست و گفت: با توجه به قرار داشتن پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک در ورودی شهر خرم‌آباد، در رابطه با زیباسازی محوطه و ساختمان این پاسگاه با مشاور رایزنی شده است.

وی از وجود ۶۴۰ راهدارخانه فعال در کشور خبر داد و افزود: علیرغم این که راهدارخانه‌ها در ایام مختلف سال محل استقرار نیروهای راهداری و در مواردی هلال‌احمر و پلیس‌راه هستند متأسفانه از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند که در این راستا طرح بهسازی و نوسازی راهدارخانه‌ها با استفاده از سازه‌های پیش‌ساخته در دست بررسی است و امیدواریم به‌زودی اجرای آن عملیاتی گردد.

در حاشیه این مراسم زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: ساختمان جدید پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک بنا به نقش مهم این پاسگاه در تأمین امنیت محور ورودی جنوب و جنوب شرق استان در اولویت کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان قرار گرفته است.

وی اعتبار احداث هر پاسگاه پیش‌ساخته پلیس‌راه در استان را ۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: همه تلاش خود را برای بهره‌برداری دو پاسگاه پیش‌ساخته الیگودرز و خرم‌آباد تا قبل از پایان امسال به کار خواهیم گرفت.

مرتضی چغلوند رئیس پلیس‌راه استان هم در این مراسم از تلاش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قدردانی کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن پاسگاه پلیس‌راه خرم‌آباد- اندیمشک در کریدور شمال - جنوب کشور، اهمیت بسزایی در امنیت مسافران و زائران راهیان نور و عتبات عالیات دارد.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و همراهان وی ضمن بازدید از پایانه بار خرم‌آباد، ساختمان مرکزی و ماشین‌آلات اداره کل، تلاش‌های زندی فر در زمینه بازسازی و به روز رسانی ساختمان اداری و ماشین‌آلات استان را مورد تحسین قرار دادند.

همچنین در مراسمی که با حضور رئیس پلیس پیشگیری ناجا، مدیرکل و معاون دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و تعدادی از مسئولان استان، در محل مقر فرماندهی پلیس‌راه استان برگزار شد، بابک طالبی مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از روند خوب کاهش تلفات ناشی از تصادفات در استان لرستان اظهار کرد: خوشبختانه استان لرستان جزو استان‌های خوشنام کشور در ایمنی جاده‌ای است به گونه‌ای که در شش‌ماهه امسال ۱۴ درصد کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون‌شهری در این استان محقق شده که نسبت به میانگین کشوری در وضعیت به مراتب بهتری قرار دارد.

طالبی با اشاره به مشخصات فنی ساختمان پایش تصویری پلیس‌راه استان لرستان گفت: بر اساس سیاست‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در راستای تأمین امنیت سفر، ساختمان جنبی قرارگاه پلیس‌راه استان در مساحت ۲۴۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان ساخته شده است.

وی افزود: از مهم‌ترین کاربری‌های این پروژه می‌توان به پایش تصویری محورهای مواصلاتی استان از طریق دوربین‌های نظارت تصویری و سامانه‌های کنترل سرعت، کنترل و صدور دفترچه رانندگان به صورت آنلاین توسط پلیس اشاره کرد.

سردار شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این مراسم با قدردانی از تعامل خوب سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس گفت: به روزرسانی شاخص‌های امنیت و دستیابی به امنیت پایدار در همه زمینه‌ها که از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب و همه مردم و مسئولان است در دستور کار پلیس قرار دارد.

شرفی با بیان اینکه مسئله مدیریت ترافیک و کاهش تلفات انسانی از موضوعات مهم در نیروی انتظامی؛ وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است، گفت: افتتاح ساختمان پایش تصویری پلیس‌راه استان لرستان نمونه خوبی از تعامل بین بخشی است که در پی آن مردم از ایمنی بالاتری برخوردار و با آسودگی خاطر بیشتر سفر خواهند کرد.

به گفته علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان، پروژه ساختمان جنبی قرارگاه پلیس‌راه استان از محل اعتبارات ملی و با هدف افزایش ایمنی و کاهش تلفات ناشی از تصادفات احداث و تحویل پلیس‌راه شده است.

زندی فر در بخش دیگری از سخنان خود از پیشرفت ۷۰ درصدی پاسگاه پلیس‌راه پیش‌ساخته الیگودرز خبر داد و گفت: به زودی شاهد افتتاح این پروژه در استان لرستان خواهیم بود.

نظر شما