شناسهٔ خبر: 45038 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در تهران برگزار شد:

جزئیات دومین نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی در استان تهران

جلسه نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌ها صبح امروز با حضور مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران، دومین نشست سراسری روسای ادارات نگهداری ابنیه فنی راه‌ها صبح امروز با حضور مجید نصراله‌نژاد مدیرکل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، مدیرکل دفتر نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، مدیرکل دفتر توسعه ایمنی راه و حریم و مدیرکل روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران برگزار شد.

نصراله‌نژاد ضمن خیرمقدم مدعوین و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت رقیه (س) گفت: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها حساسیت زیادی دارند که بی‌توجهی به آن خسارات زیادی در پی خواهد داشت؛ از این‌رو بهسازی و نگهداری ایمنی پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها، اولویت حمل و نقل جاده‌ای کشور و استان تهران است.

وی با عنوان این مطلب که استان تهران ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه به نوع راه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰۰ کیلومتر آزادراه، ۲۰۰ کیلومتر راه‌های اصلی، ۴۵۰ کیلومتر راه‌های فرعی، ۱۰۰ کیلومتر راه‌های فرعی درجه‌دو در استان تهران داریم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با بیان میزان راه‌های روستایی تصریح کرد: ۱۴۰۰ کیلومتر راه‌های روستایی در استان تهران ثبت شده است.

نصراله‌نژاد به میزان ابنیه راه‌های استان اشاره کرد و افزود: ۱۵ کیلومتر تونل در سطح استان تهران داریم، ضمن اینکه ۱۰۱ دستگاه پل بالای ۱۰ متر و ۳۰۶ دستگاه زیر ۱۰ متر وجود دارد.

وی با اشاره به میزان تردد زیاد در استان تهران عنوان کرد: با توجه به میزان بالای تردد در استان تهران، اهمیت راه‌ها و لزوم حفظ و نگهداری آن زیاد است؛ از این‌رو ارتباط صنعت و دانشگاه و به‌کارگیری تکنولوژی‌های روز نقش مهمی در بازسازی ابنیه فنی راه‌ها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران تأکید کرد: در استان تهران پل‌های رودشور در محور قم و ساوه، پل دلیچایی در محور فیروزکوه پل‌های مهمی هستند که تعمیر ابنیه فنی این مناطق را دستور کار داریم، به طور کلی حفظ ایمنی پل‌ها اهمیت زیادی دارد که در همین راستا سعی کردیم بازدید مستمر از این پل‌ها داشته باشیم.

نصراله‌نژاد با بیان اینکه ابنیه‌های دیگر اعم از دیوارهای حائل، برف‌گیر و ... هم داریم تصریح کرد:  در زمینه مطالعات و بررسی‌های گردنه گدوک و مبارک‌آباد اخیراً نشستی با شرکت مانا صنعت داوین و شرکای فرانسوی و اسپانیایی آن در این اداره برگزار شد که می‌توان از این ظرفیت برای استفاده از تکنولوژی‌های نو در استان استفاده کنیم.

وی در پایان بیان کرد: پل‌ها و ابنیه فنی راه‌ها حساسیت زیاد دارند که متأسفانه مظلوم واقع شده‌اند، این در حالی است که عدم توجه به آن خسارات زیادی در پی خواهد داشت؛ امید است که با همکاری مسئولان بتوانیم با کمترین هزینه مشکلات را حل کنیم.

در ادامه این جلسه مهندس صباغ زاده معاون دفتر نگهداری ابنیه فنی و قائم‌مقام دفتر توسعه ایمنی راه و حریم، مهندس زمانیان معاون دفتر نگهداری ابنیه فنی با حضور اساتید و هیئت‌علمی دانشگاه‌ها با ارائه راهکارها و روش‌های نوین نگهداری ابنیه فنی و پل‌ها به روسای ادارات سراسر کشور پرداختند.

لازم به ذکر است استمرار این گونه نشست‌ها که با هدف تبادل اطلاعات و استفاده از روش‌های نوین و تعامل هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه برگزار می‌گردد نقش بسزایی در بازسازی ابنیه فنی راه‌ها در پی خواهد داشت.

نظر شما