شناسهٔ خبر: 45051 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدير پايانه مرزی لطف‌آباد اعلام کرد:

تشريح عملكرد پايانه مرزی لطف‌آباد در خراسان رضوی/ تردد بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون طی ۶ ماه گذشته

پایانه مرزی لطف آباد مدير پايانه مرزی لطف آباد عملكرد پايانه مرزی لطف آباد را در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ تشريح كرد و گفت: در این بازه زمانی نیز بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون، حامل ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی که مصالح ساختمانی، میوه و تره‌بار عمده این کالاها را تشکیل می‌دهد از طریق این مرز زمینی  تردد داشته است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای  استان خراسان رضوی، در ۶ ماهه سال جاری ۵۰۷۸۰ دستگاه كامیون (پر و خالی) حامل ۶۴۱۲۳۲ تن کالا از پایانه مرزی لطف‌آباد تردد داشته است و سهم ناوگان ورودی به كشور از این  ۲۷هزار و ۹۳۰ دستگاه حامل ۱۷۶هزار و ۷۴۱ تن و سهم ناوگان خروجی از كشور تعداد۲۲هزار و۸۵۰ دستگاه حامل ۴۶۴هزار و ۴۹۲ تن اعلام شده است.

پورعابد ادامه داد: بر این اساس پایانه مرزی لطف آباد در بحث ترانزیت ورودی کالا رتبه ششم در کشور را دارا است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: در این بازه زمانی نیز بیش از ۷ هزار دستگاه کامیون ، حامل ۱۶۳ هزار تن کالای صادراتی که مصالح ساختمانی ، میوه و تره بار عمده این کالاها را تشکیل می دهد از طریق این مرز زمینی  تردد داشته است .

مدیر پایانه مرزی لطف آباد از جمله مهمترین اقدامات این پایانه مرزی در زمینه های عمرانی را پیگیری اجرای عملیات اجرایی فازهای ۲ ، ۳ و ۴ طرح جامع پایانه مرزی لطف آباد شامل سردرب ، افزایش و بهسازی لاین ورودی و خروجی ، محوطه سازی ، ساخت پاركینگ ، ساخت سرویس بهداشتی و ... وفق برنامه زمانبندی عنوان كرد و گفت: غلاف گذاری و ساخت منهول جهت عبور تاسیسات - بتن ریزی مسیر ها - احداث جاده بوژی جهت ناوگان ترافیكی - اجرای فضای سبز فاز ۲ ، ۳ طرح جامع پایانه مرزی لطف آباد-آسفالت محل تردد ناوگان در نقطه صفر مرزی -احداث ساختمان مرزبانی از جمله اقدامات در ماه های اخیر می باشد.

این مقام مسوول در ادامه گفت: اخذ پروانه ساخت از شهرداری جهت ساختمان سردرب و سرویس بهداشتی -پیگیری اخذ پروانه بهره برداری تیرپاك انصاری - پیگیری تمدید موافقت اصولی احداث مجتمع خدمات رفاهی دو منظوره (مجتمع و تیرپارك) درجه ۲ در كیلومتر ۲ محور لطف آباد – درگز از اقدامات مهم  شش ماهه ی نخست امسال بوده است./

نظر شما