شناسهٔ خبر: 45052 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نصری اعلام کرد:

راه‌اندازی ون مسافری برون شهری در مسیر مشهد-فریمان/ لزوم ساماندهی سواری‌های کرایه غیر مجاز

ابراهیم نصری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با راه‌اندازی ون مسافری برون شهری در مسیر مشهد- فریمان جایگاه شماره ۹ پایانه مسافری امام رضا(ع) به این ناوگان اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ابراهیم نصری افزود: این خودروها به تازگی و ازطریق تسهیلات صندوق مهر به متقاضیان فریمانی تحویل شده است  و از این پس تردد مسافران بین شهری در این مسیر ایمن تر خواهد بود.

وی گفت: هم اکنون حدود ۳۵ دستگاه سواری کرایه بین شهری دراین مسیر تردد دارند که متاسفانه در کنار این ناوگان شاهد حضور غیرمجاز ۱۲۰ دستگاه سواری بین شهری فاقد مجوز هستیم.

مدیر کل راهداری خاطر نشان کرد: تعدد ناوگان سواری غیر مجاز و سوء استفاده برخی سودجویان موجب بروز شکایتهای قضایی و ناهنجاریهایی اجتماعی و امنیتی دراین مسیر شده است .همچنین به دلیل نداشتن بیمه بروز تصادف بوسیله این مسافربرها مشکلات زیادی را برای مسافرین و سرنشینانشان ایجاد کرده است .

وی با اشاره به زمین گیر شدن ناوگان اتوبوس بین شهری دراین مسیر اظهار داشت: وجود مسافربرهای شخصی موجب  از رده خارج شدن ناوگان اتوبوسی در این مسیر شد اما استقبال از خودروهای ون برون شهری رشد خوبی داشته و تقاضا برای استقرار این ونها در حال افزایش است و پیش بینی استقرار ۲۰ ون در آینده ای نزدیک در مسیر مذکور دور از انتظار نیست.

لزوم ساماندهی سواری‌های کرایه غیر مجاز

وی کرایه ناوگان مجاز بین شهری سواری و ون در این مسیر ۷۵ کیلومتری را ۳۵ هزار ریال اعلام کرد و گفت: متاسفانه مسافربرهای شخصی به دلیلی نداشتن صورت وضعت و بیمه و دریافت خالص کرایه میلغ حدود ۲۵ هزار ریال را از مسافران دریافت می کنند.

نصری تاکید کرد: برای ساماندهی تردد مسافربرهای شخصی در مسیر این دو شهر دادستانی ، فرماندار ی و نیروی انتظامی فریمان باید تدابیر لازم دراین خصوص و برخورد احتمالی با متخلفان رادر دستورکار قرار دهند.

شهرستان ۱۰۰هزار نفری فریمان با استقرار چندین واحد دانشگاهی میزبان مسافران روزانه زیادی در مسیر ۷۵ کیلومتری دو شهر فریمان و مشهد است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۴ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری است./

نظر شما