شناسهٔ خبر: 45059 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد:

فرودگاه بغداد و فروگاه بصره دو گزینه ایران برای انتقال پروازهای اربعین/ پیشنهاد مذاکرات جدید برای حل مشکل فرودگاه نجف

مقصود اسعدی سامانی با تداوم دندان‌گردی مسئولان فرودگاه نجف و بالا نگه داشتن پروازهای ایرلاین‌های این فرودگاه، مسئولان شرکت‌های هواپیمایی به دنبال اتخاذ تصمیمی هستند که بتوانند فشارهای وارد شده به شرکت‌های ایرانی از طرف مسئولان این فرودگاه را کنترل کنند.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایسنا مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: از چند ماه قبل که فرودگاه نجف تصمیم گرفت نرخ هندلینگ فرودگاه را برای ایرلاین‌های ایرانی افزایش دهد و قیمت‌ها را به چهار برابر رقم ثابت برساند دو طرف مذاکراتی داشتند، اما با وجود وعده مسوولان این فرودگاه همچنان نرخ هندلینگ مانند سابق اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار نرخ بالای خدمات فرودگاهی نرخ سوخت پروازها نیز از ۹۸ سنت به یک دلار و ۴۲ سنت رسیده که این رقم با توجه به بالا بودن پروازهای ایران به این فرودگاه قطعا شرایط را برای ما دشوار می‌کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان این که وزارت امور خارجه می‌تواند در این زمینه کمک حال شرکت‌های داخلی باشد، تاکید کرد: با وجود آنکه ایران تهدیدهایی کرد که نتیجه‌بخش نبودند اما ما هنوز می‌توانیم با مذاکرات جدید گره‌های موجود را باز کنیم، اما احتمال دارد تصمیم‌هایی جدید گرفته شود که کاهش و توقف پروازهای ایرانی به فرودگاه نجف یکی از این گزینه‌ها خواهد بود.

اسعدی سامانی فرودگاه بغداد و حتی فروگاه بصره را دو گزینه ایران برای انتقال پروازهای اربعین دانست و گفت: همان طور که پیش از این نیز سهم ایرلاین‌های ایرانی به فرودگاه بغداد اختصاص یافته، از این پس نیز امکان آن وجود دارد که سهم بیشتری به فرودگاه بغداد داده شود و حتی در صورت نیاز گزینه فرودگاه‌های مانند بصره را نیز بررسی کنیم.

به گفته وی، آنچه از سوی مسوولان فرودگاه نجف اجرایی شده برخلاف اصول بین‌المللی و تعهدات دو جانبه بوده است و ازاین رو در صورت تداوم آن قطعا شرکت‌های ایرانی تصمیماتی جدید در این زمینه اتخاذ می‌کنند./

نظر شما