شناسهٔ خبر: 45061 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان :

ساماندهی سكونتگاه‌های غیر رسمی گلستان با همكاری دستگاه‌های متولی نتیجه بخش است

جلسه سرپرست راه و شهرسازی استان گلستان گفت: ساماندهی سكونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه‌نشینی در سطح استان كاری فرا دستگاهی است و نقش دستگاه‌های متولی در آن بسیار پر اهمیت و با همكاری وهمدلی نتیجه بخش است .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌كل راه و شهرسازی استان گلستان حسین محبوبی سرپرست اداره‌كل راه و شهرسازی استان گلستان در دیدار روز گذشته با مدیر كل بهزیستی استان گلستان بیان داشت :  همسو شدن دستگا ههای اجرایی متولی در ساماندهی سكونتگاههای غیر رسمی و حاشیه نشینی استان بسیار مهم و نتایج مطلوبی برای استان دارد.

سرپرست اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان افزود: سكونتگاههای غیر رسمی استان در پی رشد بی برنامه شهرها تشكیل و بستر ی مناسب برای آسیب هایمحیطی ،كالبدی ،اجتماعی و فرهنگی هستند و متاسفانه در برخی از نقاط باعث مسائل و مشكلات حادی در مناطق شهری شده اند كه سازمانهای متولی با توجه به نوع كاركردشان از طریق اجرای طرحها و برنامه های حمایتی ، آموزشی وهمسو كردن آن با دیگر ارگانهای مسئول می توانند در كاهش آسیب ها در این مناطق موثر باشند.

محبوبی در این دیدار ادامه داد : با توجه به تاكیدات وزیر محترم راه و شهرسازی و اهمیت موضوع در وزارتخانه متبوع ، اداره كل راه و شهرسازی استان گلستان در سالجاری ۵پروژه عمرانی و كالبدی درشهرستانهای گرگان و گنبد در دست اجرا دارد تا در بهبود شرایط این مناطق اثر گذار باشد.

غفاری مدیر كل بهزیستی استان در این دیدارگفت : واگذاری امور به سازمانهای غیر دولتی فعال درحوزه آسیب های اجتماعی می تواند در كاهش آسیب ها در مناطق سكونتگاهای غیر رسمی موثر باشد./

نظر شما