شناسهٔ خبر: 45126 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با استفاده از تکنولوژی نوین بازیافت سرد و تثبیت با سیمان صورت گرفت:

بهسازی و روکش آسفالت محور آبترش- ضیاءآباد –نهاوند در استان قزوین

جعفر قزوینیان مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین از بهره‌گیری از تکنولوژی نوین بازیافت سرد و تثبیت با سیمان برای عملیات بهسازی و روکش آسفالت در محور آبترش ضیاءآباد برای نخستین بار در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جعفر قزوینیان با اشاره به بازدید مدیران، روسای ادارات و کارشناسان این اداره کل از عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت محور راه اصلی آبترش- ضیاءآباد –نهاوند گفت: این محور از مسیرهای پرترافیک استان است که در مسیر تردد ماشین‌های سنگین نیز قرار دارد.

قزوینیان عنوان کرد: بهسازی و روکش آسفالت ۱۴ کیلومتر از این مسیر به دلیل حجم ترافیک بالای آن و لزوم تسهیل عبور و مرور مورد توجه قرار گرفته و در اجرای عملیات آن نیز از تکنولوژی نوین بازیافت سرد و تثبیت با سیمان استفاده شده است.

وی اضافه کرد: در این روش ابتدا سطح آسفالت موجود تراشیده شده و پس از آن با استفاده از طرح اختلاط محاسبه شده و دستگاه‌های مخصوص ترکیبی از آهک، سیمان، مصالح موجود و کف قیر بر روی بستر تثبیت می‌شود و در پایان هم یک لایه روکش آسفالت اجرا می‌شود.

قزوینیان تأکید کرد: علی الرغم اینکه احداث راه‌های تازه از اولویت‌ها و شرح وظایف این اداره کل می‌باشد ولی آسفالت این محور به دلیل بارهای ترافیکی غیرمجاز و عمر بالای آن تخریب شده و نیازمند بهسازی بود که عملیات اجرایی آن از مرداد ماه امسال آغاز شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی همچنین در خصوص بازدید همکاران از این عملیات نیز گفت: هدف از این بازدید آشنایی مدیران و کارشناسان این اداره کل با حوزه فعالیت‌های مدیریت ساخت و توسعه راه‌ها بوده که در این بازدید همکاران از تکنولوژی نوین بازیافت سرد و تثبیت با سیمان که برای اولین بار در سطح استان توسط اداره کل راه و شهرسازی استان اجرا می‌شود نیز آشنا می‌شوند.

قزوینیان در پایان یادآور شد: طول محور آبترش- ضیاآباد-نهاوند ۵۷ کیلومتر می‌باشد که عملیات اجرایی بهسازی و روکش آسفالت به طول ۱۴ کیلومتر در حال انجام است.

نظر شما