شناسهٔ خبر: 45132 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین انجام شد:

نصب نخستین لوح یادبود بتنی بر ساختمان تقدیر شده در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر

مراسم در مراسمی با حضور نماینده مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی و رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان نخستین لوح یادبود بتنی برای کسب عنوان تقدیر در دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین در ساختمان تجاری دیاکو نصب شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، در این مراسم که با حضور مسئولین، مهندسین و همچنین طراحان و مشاوران در محل ساختمان تجاری دیاکو برگزار شد سنگ بتنی یادبود دومین جشنواره ساختمان‌های برتر استان قزوین نصب شد.

گفتنی ساختمان تجاری دیاکو در گروه ساختمان‌های بیش از هفت طبقه یا مجتمع‌های بالای ۳۰ واحد در بخش تأسیسات برقی و مکانیکی در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شده بود.

محمدی نماینده مردم شهرستان‌های قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برگزاری این قبیل رویدادها را بسیار اثرگذار دانسته و گفت: هر اقدامی که موجب توانمندی و میدان دادن به بخش خصوصی شود قابل‌تقدیر بوده و سبب می‌شود که موضوع اقتصاد مقاومتی که مورد نظر مقام معظم رهبری نیز هست تحقق یابد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ افزود: تقدیر از این ساختمان توسط کارشناسان و صاحب‌نظران نشان می‌دهد که اگر به بخش خصوصی اعتماد کنیم می‌توانیم به نتایج مطلوبی دست یابیم.

صرفه‌جویی چشمگیر در سرمایه‌های ملی با افزایش یکسالهٔ عمر مفید ساختمان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم در این مراسم به تعداد ساختمان‌هایی که در طول سال ساخته می‌شوند اشاره کرد و گفت: ما اگر بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را حتی به اندازه یک سال افزایش دهیم شاهد صرفه‌جویی قابل‌ملاحظه‌ای در صنعت ساخت سازی خواهیم بود که رقم آن چیزی در حدود نصف بودجه عمرانی کشور است.

حق لطفی لحاظ کردن موضوع صرفه‌جویی در مصرف انرژی را از دیگر نکات نیازمند توجه در ساختمان‌ها عنوان کرد و افزود: هر گام کوچکی که برای مصرف بهینه انرژی و سرمایه‌های ملی برداشته شود نتیجه چند برابری و درازمدتی در پی خواهد داشت که می‌تواند خود را در سایر بخش‌ها نیز نشان دهد.

نظر شما