شناسهٔ خبر: 45135 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد:

اولویت در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام راه و شهرسازی استان قم

حسن صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام راه و شهرسازی استان به زودی به اتمام و بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، حسن صبوری گفت: این اداره کل در کنار پروژه‌هایی مانند محور جعفریه و تقاطع غیر همسطح پردیسان که اخیراً مورد بهره‌برداری قرار گرفت، پروژه‌های نیمه‌تمامی هم دارد که بعضاً مشکلات اعتباری و تخصیصی دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در این رابطه توضیح داد: کمربندی قم به طول تقریبی ۱۱۰ کیلومتر از پروژه‌های مهم نیمه‌تمام استان قم است که از کیلومتر ۱۱/۵ آزادراه قم - تهران آغاز و با ایجاد تقاطع با محورهای جاده قدیم قم – تهران، جعفریه، سلفچگان، نیزار، ورجان و جاده قدیم کاشان به کیلومتر ۱۳ آزادراه قم – کاشان می‌رسد.

وی ضمن بیان این که این پروژه، ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۳۰ درصد آن سهم دولت و ۷۰ درصد سهم بخش خصوصی است، افزود: پروژه کمربندی قم اکنون در مرحله عقد قرارداد، قرار دارد و در مرحله اول مقرر شده ۳۵ کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد و تاکنون برای آن هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

صبوری ادامه داد: تفاهم‌نامه احداث بخشی از کنارگذر جدید قم به طول ۷۵ کیلومتر از آزادراه تهران - قم محدوده مجتمع مهتاب به سمت محور قم – سلفچگان و از محور قم - سلفچگان به سمت آزادراه قم- کاشان سال گذشته با بخش خصوصی در مرحله انعقاد است و مقرر شده این پروژه در مدت ۲ سال احداث شود و ادامه این کمربندی از آزادراه قم -کاشان به سمت آزادراه قم - تهران احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام اشاره کرد و گفت: پروژه روکش آسفالت جاده قدیم قم – تهران کیلومتر ۲۶ تا ۴۰ در دست اقدام بوده که تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در آبان ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وی بهسازی سه‌راهی ونارچ و احداث پل راه‌آهن را از دیگر پروژه‌های نیمه‌تمام اداره کل دانست و عنوان کرد: بهسازی سه‌راهی ونارچ و احداث پل راه‌آهن با ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تا فروردین سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

حسن صبوری اعلام کرد: بهسازی محور قم - نیزار با چهار میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است که تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در خصوص پروژه چهارخطه کردن و تعریض قطعه چهار محور قم – جعفریه اظهار داشت: قطعه چهارم، حدفاصل جعفریه تا انتهای حوزه استحفاظی استان قم از دیگر پروژه‌هایی است که از مردادماه امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری ادامه دارد. برای این طرح ۵۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما