شناسهٔ خبر: 45139 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی پروژه محور احمدآباد فسا به دبیران زرین‌دشت در فارس

کلنگ زنی مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: عملیات اجرایی پروژه محور احمدآباد فسا به دبیران زرین‌دشت به طول ۷ کیلومتر از سمت شهرستان فسا آغاز شد و این محور علاوه بر اینکه شهرستان فسا را با کوتاه‌ترین فاصله به شهرستان زرین‌دشت و از آن طریق به منطقه لارستان ارتباط می‌دهد به عنوان یک میانبر و در ارتباط با محورهای مجاور نقش ترانزیت محور و پدافند غیرعامل را ایفا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی فارس، فیروز تکاور مدیرکل راه و شهرسازی فارس در بازدید از محورها و پروژه‌های در دست اجرای شهرستان فسا که دکتر جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی و فرماندار فسا و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی نیز حضور داشتند، گفت:

طول کل پروژه محور فرعی احمدآباد به دبیران زرین‌دشت ۳۷ کیلومتر است که ۹ کیلومتر آن قبلاً از سمت زرین‌دشت آغاز گردیده بود و ۷ کیلومتر دیگر از سمت فسا آغاز شد و در آینده‌ای نزدیک قطعه ۳ این پروژه به طول ۱۵ کیلومتر آغاز می‌گردد.

وی اعتبار لازم برای ۷ کیلومتر و ۹ کیلومتر از این پروژه را ۴۸ میلیارد ریال اعلام کرد و اضافه کرد: محل تأمین این اعتبارات از محل منابع مناطق محروم ریاست جمهوری وزارت راه و شهرسازی و اعتبار نفت و گاز استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در خصوص بازدید از راه‌های شهرستان فسا گفت: در ابتدای سفر به شهرستان فسا اصلاح طرح ورودی شهر فسا مورد بحث قرار گرفت و در محل طرح بررسی شد و به شهرداری فسا جهت ارائه نقطه نظرات ارجاع شد.

وی همچنین متذکر شد: موارد تکمیل کمربندی فسا که قبلاً به اتمام رسیده بود و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مورد بحث قرار گرفت و در خصوص احداث تقاطع زیرگذر، رفوژ میانی و روشنایی بحث و تبادل‌نظر شد و مقرر گردید که رفوژ وسط توسط راه و شهرسازی و روشنایی کمربندی توسط شهرداری فسا و شکت توزیع نیروی برق منطقه‌ای استان فارس اجرا گردد و احداث زیرگذر نیز در برنامه اجرایی راه و شهرسازی قرار خواهد گرفت.

تکاور افزود: در مسیر برگشت از سمت فسا از محور مقادیری - خیرآباد جنگل – چهل چشمه به جاده خرامه-سروستان بازدید شد و مقرر گردید با توجه به اهمیت مسیر و ارتباط شهرستان‌های فسا به خرامه و سروستان و بلعکس مورد مطالعه قرار گیرد.

نظر شما