شناسهٔ خبر: 45143 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

گرد‌‌و‌خاک در غرب و افزایش دما در سواحل شمال/ آلودگی هوا در شهرهای صنعتی افزایش یافت

گرد و خاک در ۲ روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا با گذر موج تراز میانی از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار و باران، گاهی وزش شدید باد موقت و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر امروز تا روز دوشنبه به دلیل وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور پیش‌بینی می‌شود.

از بعدازظهر‌ دوشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و مازندران‌ وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در استان‌های گیلان و مازندران با افزایش محسوس دما (بین ۵ تا ۱۰ درجه) و در برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی و مناطق مرزی استان‌های ایلام و کرمانشاه با گردوخاک همراه خواهد بود.‌

از روز دوشنبه در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

در دو روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا کمی ابری، همراه با غبار صبحگاهی و بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۸ و ۱۵ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی‌ تا ۲۸ مهرماه سال جاری، هفت میلی‌‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۳.۹ میلی‌متر بود‌. بارش سال جاری ۱۷۸.۲ درصد بارش سال گذشته است. بیشترین میزان بارش در هفته چهارم متعلق به منطقه آمل استان مازندران به میزان ۹۱.۸ میلی‌متر بوده است./

نظر شما