شناسهٔ خبر: 45149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شش‌ماهه اول امسال انجام شد:

رسیدگی به ۱۳۶ پرونده تخلف شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در هرمزگان

داریوش باقرجوان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان طی گزارشی اعلام کرد: در شش‌ماهه اول امسال تعداد ۱۳۶ پرونده تخلف مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در سامانه تخلفات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان، داریوش باقرجوان طی گزارشی اعلام کرد: در شش‌ماهه اول امسال تعداد ۱۳۶ پرونده تخلف مربوط به شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقلی در سامانه تخلفات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان افزود: این تعداد تخلف موجب تشکیل ۷۳ پرونده شده است.

وی بیان کرد: همچنین از ۱۳۶ تخلف ثبت شده  ۷۷ رأی صادر که تعداد ۷۶ رأی آن اجرایی شده است.

این مقام مسئول در ادامه گفت: تخلفات ارتکابی شرکت‌ها و مؤسسات حمل‌ونقل بر اساس سه گروه حمل‌ونقل مسافر، حمل‌ونقل کالا و ایمنی و ترافیک تعیین می‌گردد که عمده‌ترین تخلفات بخش مسافر عبارت‌اند از عدم رعایت مقررات مربوط به تهیه و تنظیم و استفاده از صورت‌وضعیت، عدم رعایت بخشنامه ارتقاء سطح خدمات، عدم رعایت ضوابط مربوط به صدور صورت‌وضعیت دربستی وعدم رعایت ضوابط تأسیس و بهره‌برداری، حمل بار تجاری، برخورد نامناسب با مسافر وعدم رعایت مقررات مربوط به نرخ بلیت مسافری است.

باقرجوان در ادامه اشاره‌ای به تخلفات بخش حمل‌ونقل کالا من‌جمله دریافت کمیسیون اضافه از راننده، استفاده غیرمجاز از کارت هوشمند رانندگان و ناوگان، عدم رعایت حوزه فعالیت جغرافیایی، عدم درج نرخ واقعی حمل و مغایرت اسناد حمل با محموله نمود و گفت:

در بخش ایمنی و ترافیک هم می‌توان به تخلفاتی از قبیل حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، استفاده از لاستیک‌های فاقد آج قابل‌قبول و غیراستاندارد و ارتکاب تخلف تصادف منجر به فوت و یا جرح، عدم رعایت ضوابط مربوط به مدیر فنی و همچنین صدور بارنامه برای وسیله نقلیه فاقد تجهیزات ایمنی اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان در پایان گفت: استان هرمزگان جزء استان‌هایی است که بالاترین عملکرد رسیدگی و اتخاذ تصمیم در سامانه تخلفات کمیسیون ماده ۱۲ داشته است.

نظر شما