شناسهٔ خبر: 45151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران اعلام کرد:

لحاظ شدن پدافند غیرعامل در تمامی طرح‌های حوزه راه و شهرسازی مازندران

محمود ذوالفقاری سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران اعلام کرد: در تمامی طرح‌های راه و شهرسازی پدافند غیرعامل لحاظ شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران، محمود ذوالفقاری به مناسبت فرا رسیدن هفته پدافند غیرعامل، ضمن قدردانی از همه مدیران و اعضاء کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان از مازندران به عنوان یک استان شاخص و خاص در سطح کشور در زمینه حمل‌ونقل یاد کرد و افزود:

مازندران از جمله استان‌هایی است که در تمامی بخش‌های حمل‌ونقل اعم از هوایی _ ریلی _ جاده‌ای و دریایی صاحب امتیاز بوده، از این رو شرایط زیرساخت پدافند غیرعامل در این استان دارای اهمیت و ویژگی خاص است.

وی تصریح کرد: وجود منابع طبیعی در این استان اعم از دریا _ جنگل _ دشت و ... و همچنین تردد بالای گردشگر و مسافر در محورهای استان و حجم بالای ترافیک از جمله مواردی است که ارزش و اهمیت کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل را در مازندران در جایگاهی خاص و مهم قرار می‌دهد.

محمود ذوالفقاری از محورهای شریانی مازندران به عنوان شاهرگ‌های حیاتی حمل‌ونقل جاده‌ای در کشور یاد کرد و گفت: سه محور مهم هراز، سوادکوه و کندوان که به عنوان محورهای ارتباطی استان با پایتخت هستند دارای شرایط خاص و منحصر به فردی بوده که در این کارگروه به آن‌ها نگاه ویژه‌ای شده است. قدمت بالای ساخت ابنیه‌های فنی، وجود تونل و پل‌های بزرگ و همچنین گردنه‌های کوهستانی از جمله مواردی هستند که زیرساخت‌های پدافند غیرعامل را در این محورها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده است.

رئیس کارگروه راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان از پدافند غیرعامل به عنوان یکی از موارد در تصویب پروژه‌های ملی در سطح استان یاد کرد و افزود: امروزه به غیر از مقوله زیست‌محیطی بحث پدافند غیرعامل نیز به عنوان یک عنصر حیاتی در تصویب پروژه‌های حمل‌ونقلی نقش بسیار مهمی ایفاء می‌نماید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی مازندران در ادامه از امنیت و آسایش به عنوان یک نعمت یاد کرد و گفت: با توجه به وجود ناامنی و درگیری‌های متعدد در کشورهای همسایه، ایران اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری و تدابیر عالمانه ایشان و همچنین ولایت مداری مردم شریف کشور در امنیت کامل بوده، از این رو اجرایی نمودن برنامه‌ها و اهداف پدافند غیرعامل نیز می‌تواند گامی ارزنده و محکم در جهت تثبیت و اقتدار امنیت کشور شود. 

گفتنی است:  از ۶ الی ۱۲ آبان ماه امسال به عنوان هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری شده است. 

نظر شما