شناسهٔ خبر: 45177 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و مدیریت بحران استانداری برگزار شد:

جزئیات برگزاری اولین مانور امداد جاده‌ای در گیلان

شعبانعلی خاوری اولین مانور امداد جاده‌ای در استان گیلان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان و مدیریت بحران استانداری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، علی خاوری مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: بر اساس مصوبه ملی همه استان‌ها می‌بایست هر ماه یکبار برای سنجش سطح آمادگی دستگاه‌های امدادرسان، در نقاط مختلف استان این مانور را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات به عمل آمده حدود  ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آن‌ها رخ می‌دهد، گفت: بنابراین امدادرسانی سریع پس از وقوع تصادف بسیار حائز اهمیت می‌باشد که از آن به عنوان لحظه طلائی نامبرده شده و در کاهش پیامدها و ضایعات حوادث به شدت مؤثر است، در این راستا همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله از عوامل مهم است.

خاوری در پایان عنوان کرد: بدین منظور اجرای مانور امداد جاده‌ای در سطح استان می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب‌ها، محدودیت‌ها و چالش‌های فرا روی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت و فرصت‌ها باشد و امیدواریم خروجی این مانورها و این اقداماتی که صورت می‌گیرد بتواند آمادگی دستگاه‌ها را با سرعت عمل و خدمات مطلوب‌تر بیشتر کند.

نظر شما