شناسهٔ خبر: 45178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار تهران در سفر یک روزه استانی تاکید کرد:

تأکید استاندار تهران بر توسعه شهرستان پیشوا

محمدحسین مقیمی استاندار تهران گفت: نباید پیشوا را در ۵۰ سال پیش نگهداشت بلکه همزمان با توسعه همه نقاط کشور، باید حرکت رو به جلوی خود را طی کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، محمدحسین مقیمی استاندار تهران در سفر به شهرستان پیشوا در جمع نخبگان و فعالان سیاسی پیشوا حضور یافت.

در ابتدای این دیدار نخبگان شهرستان پیشوا با اشاره به برخی مشکلات شهرستان به موضوعات ایجاد مراکز درمانی، رفع مشکلات تصفیه‌خانه فاضلاب، مشکل ریزگردها در پیشوا، مشکل افت خاک که خطوط ریلی را تهدید می‌کند، صرف بخش عمده‌ای از آب کشاورزی در بخش آبیاری سنتی و لزوم اختصاص بودجه مناسب برای صنعتی کردن این بخش، تعداد بسیار زیاد مهاجران افغان و اعطای امکانات ویژه به شهرک صنعتی پیشوا به جهت رونق بخشیدن به این شهرک صنعتی اشاره کردند.

در ادامه استاندار تهران با بیان اینکه با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفره پیشوا باید برنامه‌ریزی‌ها و نگاه‌ها متناسب با جمعیت این شهرستان باشد، گفت: استان تهران از شاخص‌های توسعه کشوری عقب است و برخی از شهرستان‌های این استان نظیر پیشوا حتی از شاخص‌های استانی نیز عقب‌تر هستند و حتی برخی ادارات پیشوا فاقد ساختمان هستند.

وی افزود: شهرک صنعتی پیشوا به مساحت یک هزار و چهارصد هکتار احداث شده است ولی در حال حاضر تنها از ۱۵۰ هکتار آن استفاده شده و فقط ۹ واحد صنعتی در آن فعال است و این در شرایطی است که شهرک‌های صنعتی استان تهران با علاقه‌مندی زیادی به منظور گرفتن زمین و ایجاد فعالیت‌های صنعتی و کارآفرینی روبرو هستند. 

وی در ادامه گفت: این مسئله ممکن است به دلیل اقتصاد کشاورزی و دامپروری پیشوا باشد که موجب کمرنگ شدن بخش صنعت شده است ولی با توجه به محدودیت‌های کشاورزی، آب و زمین باید به سمت بخش صنعت و به ویژه صنایع بسته‌بندی، تبدیلی، کشاورزی و غذایی پیش برویم. 

مقیمی با بیان اینکه پیشوا یک شهر مذهبی و با قدمت خاص در حوزه حرکت‌های مردمی و اسلامی است، افزود: از یک شهر مذهبی انتظار می‌رود که به ارزش‌های اسلامی و معنوی توجه بیشتری شود و این نیازمند آن است تا مسائل این شهرستان، با توجه به مسائل روز بررسی شوند.

وی اظهار کرد: نباید پیشوا را در ۵۰ سال پیش نگهداشت بلکه همزمان با پیشرفت‌ها و توسعه همه نقاط کشور، این منطقه نیز باید حرکت و سیر طبیعی خود را طی کند تا به شاخص‌های شهرها و استان‌های فعال نزدیک شود. 

استاندار تهران همچنین به برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: با برداشت بی‌رویه آب و با وجود چاه‌های غیرمجاز، به محیط زیست اجحاف می‌شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا این مشکلات هر چه زودتر رفع شود. 

وی همچنین به لزوم ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار و توجه به مسائل فرهنگی آنان، توجه به فضاهای ورزشی، ایجاد استادیوم ۵ هزار نفری، احداث بیمارستان، فرهنگسرا و پارک ملی بانوان و سایر نیازمندی‌های این شهرستان از قبیل اتصال جاده آنتنی پیشوا به قم – گرمسار تأکید کرد.

نظر شما