شناسهٔ خبر: 45182 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

غرب کشور با گردوخاک و کاهش دید افقی مواجه است/ وزش باد شدید فردا در پایتخت

گرد و خاک امروز و فردا به دلیل وزش باد شدید، پدیده گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز یکشنبه با گذر امواج تراز میانی از شمال غرب کشور در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و گیلان افزایش ابر، رگبار باران گاهی وزش باد شدید موقت‌ و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه علاوه بر مناطق فوق با تقویت و گسترش سامانه بارشی تشدید بارش در استان‌های کردستان، کرمانشاه، مناطقی از همدان، زنجان و ارتفاعات البرز به صورت رگبار باران گاهی وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

‌دوشنبه‌شب در البرز مرکزی نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، همچنین امروز و فردا به دلیل وزش باد شدید، پدیده گردوخاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۶ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی‌ تا پنجم آبان‌ماه سال جاری، هفت میلی‌‌متر ثبت شد. میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۷.۲ میلی‌متر بود‌ بنابراین میانگین بارش سال جاری ۹۷.۳ درصد بارش سال گذشته است. بیشترین میزان بارش در هفته چهارم متعلق به منطقه آستارا استان گیلان به میزان ۷ میلی‌متر بوده است./

نظر شما