شناسهٔ خبر: 45228 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان قزوین برگزار شد:

جزئیات همایش الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری

محسن اسماعیلی سومین همایش الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری، مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان، اساتید، کارشناسان و مهندسان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، این همایش توسط اداره کل راه و شهرسازی با همکاری سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل پدافند غیرعامل استانداری برگزار شد.

محسن اسماعیلی مدیر معماری و شهرسازی این اداره کل در این مراسم گفت: تلاش ما این است که موضوع پدافند غیرعامل در کلیه طرح‌ها و برنامه‌های در دست اقدام در نظر گرفته شود.

اسماعیلی افزود: تهیه تدوین مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان با موضوع پدافند غیرعامل نشان از اهمیت این امر داشته و جدیت وزارت راه و شهرسازی را در لزوم به‌کارگیری قوانین و دستورالعمل‌های آن در طرح و پروژه‌های در دست اقدام نشان می‌دهد.

مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل در این اداره کل عنوان کرد: استان قزوین در بسیاری از موارد دارای ویژگی‌های ممتازی است که ضرورت دارد پرداختن به موضوع پدافند غیرعامل نیز به‌طور جدی در دستور کار همهٔ دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری این اداره کل؛ عباس وثیق نیا رئیس سازمان نظام‌مهندسی ساختمان و افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری نیز به سخنرانی پرداختند.

در سومین همایش الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری علاوه بر مسئولین دولتی اساتید مرتبط با این حوزه نیز نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند که دکتر بهشید حسینی عضو هیئت‌علمی دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه هنر تهران نیز از جمله سخنرانان این همایش بود.

نظر شما