شناسهٔ خبر: 45237 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نجفی:

خط هفت مترو باید زودتر تعطیل می‌شد/ جان شهروندان در خطر بود

محمدعلی نجفی شهردار تهران در حاشیه بهره‌برداری از هفت رام قطار به همراه ۳۰ اتوبوس گفت: خط هفت مترو باید زودتر تعطیل می‌شد زیرا جان شهروندان را تهدید می‌کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایلنا، محمد علی نجفی در حاشیه این مراسم با تاکید بر اینکه قرار است؛ تهران به وضعیت قابل قبول دفاعی برسد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی به کسب و کار و اقتصاد شهری کمک می‌کند و جزو برنامه های اصلی شهرداری است. هفت رام قطار و ۴۹ واگن به شبکه خطوط مترو تهران اضافه خواهد شد که واگن‌ها در خط شرقی و غربی تهران قرار خواهند گرفت.

نجفی با تاکید بر اینکه تهران نیاز به دو هزار واگن دارد، ادامه داد: براساس مصوبه شورای اقتصاد مقرر شده، منابع تامین هزار واگن جدید تامین شود. در همین راستا مناقصه های بین المللی برگزار خواهد شد. و کار ساخت ۶۳۰ واگن جدید نیز آغاز شده است با این حال نیاز اصلی مترو تهران و اصفهان و باقی کلانشهرها کمبود تجهیزات است.

او ادامه داد: البته نتیجه مناقصه ۶۳۰ واگن کماکن نامشخص است و طبق قانون دولت باید هزینه ها را تامین کند.

شهردار تهران با اشاره به اضافه شدن ۳۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی افزود: دولت وعده داده که برای تامین اتوبوس های ضبط شده به ما یاری کند. از سال ۸۹ خطوط اتوبوس رانی نوسازی نشده است و مردم راضی نیستند.

نجفی در ادامه با اشاره به تعطیلی خط هفت مترو تهران گفت: خط هفت از همان ابتدا ایمنی کافی نداشته است و به سیستم سیگنالینگ مجهز نبود و کشنده های آن مشکل داشت تعطیلی آن باید زودتر اتفاق می افتاد که وزارت کشور در این خصوص گزارشی برای ما ارسال کرده بود و نهایتا به این نتیجه رسید که ادامه کار خط هفت جان شهروندان را به خطر می اندازد.

شهردار تهران با تاکید بر ناامن بودن خط هفت افزود: کاری که قرار است روی خط انجام شود شش ماه زمان خواهد برد و علت باز بودن امروز آن، این است که برخی از مردم هنوز از بسته شدن خط خبر ندارند و تا دو سه روز آینده به طور کامل تعطیل خواهد شد.

نجفی در ادامه درباره سرانجام اتوبان شهید شوشتری گفت: محیط زیست مخالف احداث این  اتوبان است چراکه بخشی از آن از پارک سرخه حصار  می گذرد. در همین راستا کمیته کارشناسی با حضور شهرداری و سازمان محیط زیست تشکیل شده است تا در این زمینه تصمیم گیری شود در هر حال ایجاد تونل برای گذشتن از پارک سرخه حصار امری زمان بر خواهد بود./

نظر شما