شناسهٔ خبر: 45238 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

به دلیل پدیده گردوغبار صورت گرفت؛

لغو پروازهای بغداد و نجف/ وضعیت تا امشب ادامه دارد

سازمان هواپيمايي كشوري سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به لغو پروازهای نجف و بغداد به دلیل گردوغبار و نداشتن دید کافی خلبان، گفت: احتمال می‌دهیم این وضعیت تا امشب ادامه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از مهر، رضا جعفرزاده در سخنانی با اشاره به اینکه پرواز‌هایی که به فرودگاه نجف و بغداد انجام می‌شود، دیشب و امروز به خاطر وضعیت بد آب و هوایی یا لغو شدند یا با تاخیر زیاد انجام شدند، اظهار داشت: علت هم وضعیت بد جوی و نداشتن دید کافی خلبان است.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری ناظر بر انجام پرواز‌ها است و یکی از شرایط بسیار مهم این است که خلبان دید کافی را داشته باشد و اگر این امر میسر نباشد پرواز نمی‌کند، تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی درصدد هستند پروازهایشان را انجام دهند، چون برای هر فروند هواپیما برنامه ریزی شده است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه شرکت‌های هواپیمایی خودشان وضعیت فرودگاه‌های نجف و بغداد را بررسی می‌کنند و به محض اینکه امکان از سرگیری پرواز‌ها باشد، پرواز‌ها برقرار می‌شود، افزود: در حال حاضر اطلاعی نیست که وضعیت هوا خوب شده باشد.

جعفر زاده با اشاره به اینکه دائما وضعیت رصد می‌شود، چون تاخیر در زمان این پرواز‌ها ممکن است به پرواز‌های دیگر هم سرایت کند، افزود: احتمال می‌دهیم تا شب وضعیت لغو و تاخیر پرواز‌ها را داشته باشیم.

وی یادآور شد: امشب هم شاید خیلی وضعیت مناسب نشود، ولی امیدوار هستیم.

نظر شما