شناسهٔ خبر: 45277 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

وضعیت ساخت و سازها در کهگیلویه و بویراحمد مطلوب نیست

نوید موسوی معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وضعیت ساخت و سازها در این استان مطلوب نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، نوید موسوی در حاشیه برگزاری نشست مدیران مسکن و ساختمان راه و شهرسازی منطقه ۲ کشور که به میزبانی شهر یاسوج برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج میزبان سومین نشست منطقه دو کشوری با حضور استان‌های خوزستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و مرکزی است.

موسوی افزود: این نشست با هدف ارتقاء HSE ایمنی ساختمان، جلوگیری از ساخت و سازهای خلاف و رعایت مباحث ۲۲ گانه مقررات ملی ساختمان تشکیل شده و تا روز چهارشنبه ۱۰ آبان نیز ادامه دارد.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برگزاری این نشست مقارن شده با هفته پدافند غیرعامل انتظار می‌رود دستاوردهای خوبی از این نشست در رعایت قوانین ملی ساختمان، ایمنی ساختمان و سایر حوزه‌های ساخت و ساز عاید استان شود.

این مسئول بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌هایی بوده که در زمینه ساختمان و رعایت قوانین عقب است و فرهنگ استفاده حداکثری از قوانین ملی هنوز جا نیفتاده است.

معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها تبدیل شده و شاهد تخلفاتی زیادی در این کمیسیون هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج به سمت مطلوبی پیش نمی‌رود، افزود: با پیگیری‌های اداره راه و شهرسازی، استانداری و مصوبات کمیسیون پیشگیری از تخلفات استان با حمایت از چنین نشست‌هایی، در واقع داریم حرکاتی از جمله محدود کردن کمیسیون ماده ۱۰۰ و پیشگیری از تخلفات در و بحث سودآوری در ساخت و سازها در شهر یاسوج را خواهیم داشت.

نظر شما