شناسهٔ خبر: 45283 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل؛

مانور اطفاء حریق در بندر قشم برگزار شد

مانور سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از برگزاری مانور آموزشی اطفاء حریق طی دو روز در بنادر لافت و پهل و شهید ذاکری جزیره عجایب هفتگانه خلیج‌فارس به مناسبت هفته پدافند غیرعامل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، مرتضی آسیابانپور در این رابطه گفت: به منظور ارتقاء توان عملیاتی پرسنل مجموعه بنادر مسافری و حمل خودرو در جزیره قشم که پرترددترین بندر مسافری و حمل خودرو کشور محسوب می‌شود، ۱۹۲۰ نفر- ساعت طی دو روز برگزاری این دوره آموزشی اطفاء حریق به ثبت رسید.

وی افزود: پرسنل واحدهای عملیاتی، شناوران و تمامی دست‌اندرکاران بنادر مسافری و حمل خودرو پهل و لافت، درگهان، شهید ذاکری و بندر بهمن از جمله نیروهای بندر، گارد منطقه آزاد، گمرک، دریابانی و ... حضور داشتند.

آسیابانپور با بیان اینکه بندر قشم رتبه اول ترابری مسافر و خودرو در سطح بنادر کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: بندر شهید ذاکری با مساحت حدود ۱۵ هکتار با احتساب اراضی پسکرانه و سه سالن مسافری، دارای ۶ پست اسکله شناور به طول و بازوی موج‌شکن اصلی به طول ۴۶۰ متر است.

به گفته وی، اجرای موج‌شکن و ساخت و نصب پانتون‌های این بندر مسافری توسط سازمان بنادر صورت گرفت و سالانه حدود ۳ میلیون مسافر از طریق این بندر ترابری می‌شوند.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بندر تجاری و مسافری بهمن از جمله بنادر مهم این جزیره است که در سال ۶۳ ساخته شده و حوضچه‌ای با طول موج‌شکن اصلی حدود ۱۳۰۰ متر و موج‌شکن فرعی ۴۸۰ متر دارد.

آسیابانپور بیان کرد: اجرا و ساخت موج‌شکن این بندر که توسط سازمان بنادر احداث شده، با مساحت و اراضی پسکرانه ۳۵ هکتار و ۱۱ پست اسکله به طول ۳۳۹ متر و عمق ۲ تا ۷ متر دارای کاربری باری و مسافری است.

وی گفت: بندر لافت که در فاصله ۶۰ کیلومتری از شهر قشم قرار دارد، بزرگ‌ترین بندر حمل خودرو در کشور محسوب می‌شود. این بندر که سال ساخت اولیه آن ۱۳۷۰ ثبت شده، دارای ۶ پست اسکله رمپ شناور است. در نقطه مقابل آن، بندر پهل واقع شده که سالانه حدود ۱۲ میلیون مسافر و ۲ میلیون خودرو از طریق این دو بندر مهم حمل و نقل می‌شود.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان اظهار کرد: بندر مسافری درگهان با مساحت حدود ۴ هکتار در فاصله دریایی ۳۱ کیلومتری نسبت به بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس قرار دارد و از مرداد ما ۹۵ شروع به کار نموده است.

نظر شما