شناسهٔ خبر: 4530 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مهرآبادی در پاسخ به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

منظور از پایان پروژه‌ها در سال ۹۴ پایان ساخت و ساز است/ ۴۰۲ هزار واحد مسکن مهر مشمول دریافت تسهیلات ۳۰ میلیونی/ آغاز پرداخت‌ها پیش از پایان سال

مهرآبادی در جمع خبرنگاران قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر از معرفی ۱۳ هزار واحد مسکن مهر استان قزوین برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به بانک‌های عامل خبر داد و گفت: ۴۰۲ هزار واحد مسکن مهر مشمول دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری مهرآبادی صبح امروز شنبه دوم اسفند در حاشیه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر استان قزوین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۱۳ هزار واحد مسکن مهر استان قزوین دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصد هستند و برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی به بانک‌ها معرفی شده‌اند، گفت: با پرداخت این مبلغ ساخت و ساز مسکن مهر در استان قزوین سرعت بیشتری می‌گیرد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر همچنین درباره پروژه‌هایی با پیشرفت ۷۵ درصدی بوده که مقرر شده بود به بانک‌ها معرفی شوند، اظهار کرد: در کل ۴۰۲ هزار واحد که دارای پیشرفت بالای ۷۵ درصدی هستند را برای دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانیبه بانک‌ها معرفی کرده‌ایم و بانک‌ها قول داده‌اند پیش از شروع سال جدید پرداخت‌ها را آغاز کنند.

وی تأکید کرد: متقاضیان مسکن مهر استان‌های کشور با معرفی مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها می‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند.

مهرآبادی درباره پروژه‌هایی که در سال ۹۴ افتتاح خواهند شد نیز خاطرنشان کرد: تا پایان سال ۹۴ به طور یقین ۹۰ درصد پروژه‌های مسکن مهر افتتاح شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره اینکه پیش از این اعلام کرده بودید وزارت نیرو برای تأمین انشعابات آب و برق از مسکن مهر عقب‌تر است، آیا این پروژه‌ها بدون انشعابات افتتاح می‌شوند یا نه؟» تاکید کرد: منظور ما از پایان پروژه‌ها در سال ۹۴ پایان ساخت و ساز است و هر پروژه‌ای که این انشعابات را دریافت کند افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد:‌ به طور مثال ساخت و ساز مسکن مهر در شهر پردیس دیرتر آغاز شد و طبیعی است که در سال ۹۵ این پروژه‌ها افتتاح می‌شوند.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص تعداد پروژه‌های افتتاح شده مسکن مهر در دهه فجر گفت: برای دهه فجر پیش‌بینی کرده بودیم که ۲۰۰ هزار واحد افتتاح شود. تا به امروز ۱۲۲ هزار واحد از این تعداد به بهره‌برداری رسید و تا پایان سال ۷۸ هزار واحد دیگر نیز افتتاح خواهند شد.

به گفته مهرآبادی تا به امروز یک میلیون و ۳۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کل کشور افتتاح شده که با احتساب واحدهایی که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسند، تعداد واحدهای افتتاح شده در سال ۹۳ به یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد می‌رسد. /

نظر شما