شناسهٔ خبر: 45305 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان کرمان برگزار شد:

جزئیات برگزاری همایش پدافند غیرعامل در راه و شهرسازی استان کرمان

محمد مهدی بلوردی مدیرکل راه و شهرسازی کرمان از برگزاری همایش یک روزه پدافند غیرعامل در ارتباط با مبحث مصون‌سازی زیرساخت‌های کالبدی کشور به میزبانی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان، محمدمهدی بلوردی گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و به منظور ارتقای سطح آگاهی مدیران و کارشناسان و کاربردی نمودن مباحث و تعاریف پدافند غیرعامل، این اداره کل با همکاری سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان و مدیریت پدافند غیرعامل استانداری کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل را در محل اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان برگزار کرد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت بسیار زیاد پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرنظامی است که در زمان بحران به کشور کمک می‌کند و یکی از راهبردهای اساسی مصون‌سازی کشور در مقابل تهدیدات دشمنان و عامل اثرگذار در حفظ سرمایه‌های مادی و معنوی نظام در جهت نیل به توسعه پایدار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود برای موفقیت بیشتر این مجموعه تلاش می‌کنیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

در ادامه دریجانی استاد جلسه با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه دفاع غیرعامل یکی از گام‌های مهم و زیر بنایی در نیل به اهداف راهبردی دفاع غیرعامل جهت تقویت توان دفاعی، ارتقای آستانه مقاومت ملی در برابر تهدیدات بالقوه و بالفعل دشمن و حفاظت از سرمایه‌های کلان ملی کشور است، گفت: آگاه‌سازی کلیه مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکی از اهداف مهم آموزش‌ها است.

وی هدف از برگزاری و اجرای آموزش پدافند غیرعامل را کاستن آسیب‌پذیری نیروی انسانی، تأسیسات و تجهیزات حیاتی و حساس و مهم کشور برشمرد و گفت: از موارد پدافند غیرعامل نیز می‌توان به استتار، اختفا و ایجاد سرپناه برای تأسیسات مهم اشاره کرد.

وی در ادامه توضیحاتی پیرامون مدیریت بحران ارائه داد و افزود: بحران رویدادی است که به طور طبیعی یا به وسیله بشر به طور ناگهانی یا به صورت فزاینده به وجود آید و سختی و مشقتی را به جامعه انسانی تحمیل کند که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدامات اضطراری، اساسی و فوق‌العاده باشد.

وی در خاتمه در خصوص سه نوع تهدیدی در جوامع با عنوان تهدید نرم تهدید، نیمه نرم و تهدید سخت نام برد و پیرامون هر کدام توضیحاتی ارائه داد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی مدیرکل راه و شهرسازی استان، مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل استانداری و جمع کثیری از جامعه مهندسی استان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان نیز حضور داشتند.

نظر شما