شناسهٔ خبر: 45311 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان شیلات:

مدیریت ۱۱ هزار شناور صیادی با حمایت سازمان بنادر/ ساماندهی، حفاظت و ایمنی شناورها در کارگروه مشترک سازمان بنادر و شیلات

حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران ضمن تاکید بر جایگاه ویژه سازمان بنادر در تهیه غذای سالم گفت: مدیریت ۱۱ هزار شناور صیادی با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی مقدور شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، صالحی رییس سازمان شیلات ایران در حاشیه اولین همایش بین‌المللی اقیانوس‌شناسی در غرب آسیا، گفت: از گذشته بین سازمان شیلات ایران و سازمان بنادر و دریانوردی همکاری‌های تنگاتنگی وجود داشته و باید گسترش یابد.

وی ادامه داد: امروزه بیش از ۱۱ هزار شناور صیادی در کلاس‌ها و اندازه‌های متفاوت بدون حمایت، پشتیبانی، کلاس‌بندی و تایید و مدیریت ناوبران، امکان حضور در دریا را نخواهند داشت و ما این ظرفیت را با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی داریم.

صالحی افزود: بزرگترین ناوگان دریایی را در خلیج فارس و دریای عمان امروز سازمان شیلات ایران و صیادان عزیز ما به خود اختصاص داده‌اند که ظرفیت بزرگی است.

وی اضافه کرد: حضور سازمان بنادر و دریانوردی چه در مباحث مربوط به خود بنادر، مجوز بنادر، استفاده از مدیریت بنادر و چه در مباحث صیادی و شناورها بسیار مفید است. همچنین اگر امروز غذای سالم توسط صیادان از دریا صید می‌شود و در بنادر در سبد مردم قرار می‌گیرد، جایگاه ویژه سازمان بنادر در تامین این غذای سالم بی‌بدیل است.

رئیس سازمان شیلات خاطرنشان کرد: خوشبختانه کارگروه‌های مشترکی را با کمک سازمان بنادر و سازمان شیلات تشکیل شده و این کارگروه‌ها موضوعات مختلف در بخش مربوط به بنادر صیادی، شناورها و مدیریت، حفاظت و ایمنی شناورها و ناوبری در دریا را هدایت و ساماندهی می‌کند.

نظر شما