شناسهٔ خبر: 45323 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رجبی خبر داد؛

اختصاص ۸۲ قطار برای انتقال زائران اربعین حسینی/ تخصیص حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل ریلی

محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا گفت: ۸۲ قطار با حدود ۴۴ هزار صندلی را به منظور جابه جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد رجبی امروز در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره سرمایه‌گذاری برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل ریلی، بیان کرد: ۸۲ قطار با حدود ۴۴ هزار صندلی را به منظور جابه جایی زائران اربعین حسینی در نظر گرفته ایم و این تعداد قطار در نیمه اول به سمت خرمشهر و در نیمه دوم بالعکس حرکت می‌کنند که امیدواریم با افزایش تعداد ناوگان بسیاری از مشکلات حل شود.

وی اظهار کرد: حدود ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای مدت سه سال برای نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است و این شرکت ۳۲۰ واگن انبوه بر اتوبوس را به دلیل عمر بالای ناوگان و به منظور نوسازی واگن از رده خارج کرده است.

رجبی افزود: سال گذشته مناقصه‌ای برگزار شد و در آن مناقصه به منظور نوسازی حمل و نقل ریلی بودجه‌ای بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مناقصه فاینانسر‌های (حامی) خارجی نیز حضور دارند، گفت: هشت کنسرسیوم متشکل از فاینانسر و برند‌های خارجی و تولیدکننده داخلی انعقاد قرارداد داشتند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا درباره برگزاری بیست و سوم نمایشگاه مطبوعات نیز اظهار کرد: مردم استقبال خوبی از این نمایشگاه داشتند که این نشان از انگیزه و اشتیاق مردم به رویداد‌های خبری است.

رجبی تصریح کرد: شرکت ملی حمل و نقل ریلی رجا تعامل خوبی با رسانه‌ها دارد و با اعتماد به خبرگزاری‌ها نگاه می‌کند و همواره از آن استقبال می‌کنیم.

نظر شما