شناسهٔ خبر: 4534 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی از تشکیل کارگروه رفع مشکلات مسکن مهر مهرگان خبر داد؛

مشکلات مسکن مهر را از محل اعتبارات برطرف می‌کنیم/ رویکرد جدید در بهسازی بافت‌های فرسوده/ راه اندازی خط آهن مهرگان - محمدیه

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از تشکیل کارگروهی ویژه برای رفع مشکلات مسکن مهر شهرک «مهرگان» قزوین با مسئولیت قائم مقام وی در طرح مسکن مهر خبر داد و گفت: مردم با بسیاری از مشکلات مواجه هستند اما ما از محل اعتبارات تلاش می‌کنیم مشکلات مسکن مهر را برطرف کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی دوم اسفند ماه در جریان بازدید از پروژه‌های مسکن مهر استان قزوین در سالن ورزشی چند منظوره قزوین حاضر شد و با اشاره به اینکه از ابتدای این دولت ۳۰۰ هزار وام بهسازی بافت فرسوده پرداخت شده است گفت: در سال آینده شعار ما «بهسازی بافت‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده» است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلاتی که مردم استان قزوین با آن مواجه هستند ضمن عذرخواهی از مردم گفت: ما در این مدت که مسئولیت را تحویل گرفته‌ایم تمام تلاشمان را کردیم تا مشکلات برطرف شوند.

آخوندی که از نزدیک با مشکلات ساکنان مسکن مهر و پیمانکاران این استان آشنا شد، از تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای حل مشکل ساکنان مسکن مهر شهرک مهرگان محمدیه قزوین خبر داد و گفت: گروهی را به مسئولیت قائم مقام وزیر در طرح مسکن مهر تشکیل می‌دهم تا جلساتی برای حل مشکلات مسکن مهر از جمله نداشتن آسانسور در پروژه‌ها تشکیل شود و بلافاصله جلسه‌ای نیز با پیمانکاران پروژه برگزار شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه شهرک مهرگان فاقد سیستم حمل و نقل شهری است گفت: خط اتوبوسرانی ویژه شهری بین شهرک مهرگان و محمدیه باید تاسیس شود. ضمن این‌که یک پل ارتباطی ایجاد شده و پل دوم نیز باید به زودی تاسیس شود زیرا این دو شهرک نباید از یکدیگر جدا باشند بلکه باید مجموعه واحدی را تشکیل دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در آمایش سرزمین و طراحی طرح جامع حمل و نقل به قزوین توجه داریم گفت: استان قزوین به عنوان یک لنگر در جهت امنیت ملی ایران و پایتخت عمل می‌کند و باید به ساماندهی مسائل استراتژیک و به ویژه مردم آن توجه شود.

آخوندی افزود: من همواره در اندیشه ارتقای وضعیت معیشت زندگی در قزوین و در ارتقای سیستم حمل و نقل بوده و هستم و خودم را همواره به جای ساکنان این استان می گذارم و می‌دانم چه مشکلاتی دارند.

وی با تاکید بر اینکه ما در کنار مردم و مردم در کنار ما با کمک یکدیگر مشکلات را رفع می‌کنیم گفت: همواره در این اندیشه بوده‌ام که واحدهای عمومی حمل و نقل، خدمات زیربنایی، روبنایی و کیفیت خدمات زندگی در قزوین را ارتقا دهم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: ما در کنار محمدیه با شهری ۵۰ هزار نفری و در حال رشد مواجه هستیم که در سال‌های آینده تعداد ساکنان آن به ۱۲۰ تا ۱۴۰ هزار نفر می‌رسد؛ توجه به خدمات زیربنایی موضوعی بسیار جدی است و می‌دانم که توان همه پیمانکاران در ساخت و ساز در یک سطح نیست.

آخوندی افزود: تاکنون ساخت ۲۸۰ مدرسه را شروع کردیم و در سال آینده باز هم خواهیم ساخت؛ ساخت ۳۰۰ باب مسجد نیز آغاز شده که در سال آینده این ساخت و ساز ادامه دارد؛ همچنین ۵۸ کلانتری ساخته شده که در سال آینده نیز این روند ادامه می‌یابد.

وی با یادآوری اینکه تاکنون یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته شده است گفت: مردم با بسیاری از مشکلات مواجه هستند اما ما از محل اعتبارات تلاش می‌کنیم مشکلات مسکن مهر را برطرف کنیم.

آخوندی در جهت بهبود فضای شهری استان قزوین و پیش برد احداث بوستان ۲۲ هکتاری بهشت تاکید کرد: از شهرداری استان قزوین و اعضای شورای شهر به شدت حمایت می‌کنیم.

وی همچنین از راه انداری خط آهن مهرگان محمدیه خبر داد و گفت: این خط آهن از داخل شهرک مهرگان مردم را به محمدیه منتقل خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ما هر هفته فروش اقساطی مسکن مهر داریم و هر هفته هشت تا ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به صورت اقساطی خرید و فروش می‌شود. /

برچسب‌ها:

نظر شما