شناسهٔ خبر: 45366 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

ارائه ۲۴ پروژه آزادراهی و راه‌آهن در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری کیش

خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در نهمین همایش بین‌المللی فرصت های سرمایه گذاری کشور که در کیش برگزار می شود ۵ پروژه آزادراهی و ۱۹ پروژه ریلی آماده سرمایه گذاری ارایه شد که در مورد تعدادی از آنها نیز مذاکراتی صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی مشوق های قانونی و جذابیت های سرمایه گذاری در ایران را چشمگیر عنوان کرد و گفت: با ارایه مناسب اطلاعات صحیح پیرامون فرصت های سرمایه گذاری در ایران و مشوق ها و جذابیت های این امر، می توان سرمایه های خارجی را در توسعه زیرساخت های حمل و نقل به کار بست. 

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تعبیر ایران؛ بهشت سرمایه گذاران خارجی امری است که بارها و بارها در گزارش های منتشر شده توسط سازمان های مالی و بانکی جهانی به کار رفته است که نشان از موقعیت ایران در این زمینه است که ما بایست از این فرصت بهره ببریم.

خادمی برخورداری از معافیت های مالیاتی، بالا بودن سود حاصله به دلیل دوره طولانی بهره برداری از پروژه توسط سرمایه گذار، امکان ایجادفرصت های سرمایه گذاری و درآمدهای جانبی در بهره برداری از امکانات و خدمات جانبی در طول مسیر پروژه، افزایش درآمد متوازن با نرخ تورم موجود، فروش تجهیزات و قطعات و خدمات مکمل و... از جمله جذابیت هایی دانست که در حوزه زیرساخت های حمل و نقل برای سرمایه گذاران وجود دارد.

فرصت های طلایی سرمایه گذاری در زیرساخت های حمل و نقل

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ۹۱۱ کیلومتر آزادراه آماده سرمایه گذاری در قالب ۵ طرح را از جمله پروژه های ارایه شده در این همایش اعلام کرد و گفت: احداث آزادراه ها با استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی از یک سو با تسهیل انتقال کالا و مسافر، ارتقا سطح ایمنی و سلامت عبور مرور و همچنین کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودروها موجب رشد اقتصادی و اجتماعی کشور و همچنین حفظ حقوق شهروندی خواهد بود. از سوی دیگر با تامین منافع و سودآوری برای بخش خصوصی در تقویت بنیه اقتصادی بخش خصوصی داخل کشور و ارزآوری توسط سرمایه گذاران خارجی موثر خواهد بود.

خادمی آزادراه های اندیمشک-اهواز، همدان-کرمانشاه، سیرجان-بندرعباس، شیراز-بوشهر و قم-سلفچگان-اراک را فرصت های سرمایه گذاری در حوزه آزادراه ها عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به ۵ هزار و ۶۲۱ کیلومتر خط ریلی آماده سرمایه گذاری در کشور گفت: اولویت توسعه راه آهن و اتصال تمامی استان ها به شبکه سراسری ریلی سبب شده تا در این حوزه دولت ضمن حمایت کامل از سرمایه گذاران مشوق های فراوانی را نیز در نظر بگیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه های ریلی چون راه آهن رشت-آستارا، چابهار-زاهدان، مینه-اردبیل، همدان-سنندج و کرمانشاه-خسروی را تعدادی از ۱۹ راه آهن آماده سرمایه گذاری در کشور عنوان کرد.
گفتنی است نهمین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در کشور همزمان با چهارمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از ۸ تا ۱۱ آبان ماه در جزیره کیش در حال برگزاری است که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در هر دو بخش حضور دارد.

نظر شما