شناسهٔ خبر: 45367 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان:

پیمانکاران بومی اجرای ۹۰ درصد طرح‌های راهسازی کردستان را بر عهده دارند

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: مسئولیت اجرای ۹۰ درصد از طرح‌های راهسازی در این استان به پیمانکاران بومی سپرده شده تا ضمن ایجاد بستر فعالیت برای شرکت‌های بومی و اشتغال‌زایی، در روند اجرای طرح‌ها نیز تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، شهرام ملکی گفت: هم‌اکنون ۱۷۱ کیلومتر طرح بزرگراهی و بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی در مناطق مختلف این استان به ارزش ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد از این طرح‌های اجرایی را به پیمانکاران بومی سپرده‌ایم و ۱۰ درصد باقی طرح‌ها نیز شامل طرح‌هایی است که نیازمند پیمانکارانی با گرید ۱ بودند که در استان نداشتیم لذا در قالب طرح‌های ملی به پیمانکاران واجد شرایط دیگر استان‌ها سپرده شدند.

ملکی تأکید کرد: بسیاری از طرح‌های راهسازی در حال اجرا در استان کردستان با میانگینی بالاتر از سرعت معمول در حال اجرا هستند که حضور پیمانکاران و شرکت‌های بومی در این مسئله بی‌تأثیر نیست.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۱۷۱ کیلومتر طرح بزرگراهی در حال اجرای این استان پیش‌بینی شده است، گفت: طرح‌های بزرگراهی در مسیرهای سنندج به کامیاران، کامیاران به مریوان، سنندج به مریوان، بیجار به همدان، بیجار به زنجان و دیواندره، سقز به بانه و کریدور شماره ۱۰ (شمال به جنوب) در حال اجرا هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان طرح‌های در حال اجرای راه روستایی استان را شامل یک هزار و ۲۰ کیلومتر با چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد و افزود: اجرای ۴۲۰ کیلومتر از این میزان طی یک سال گذشته آغاز شده و ۶۰۰ کیلومتر راه نیز طرح‌های نیمه‌تمام باقی‌مانده از سال‌های قبل است.

نظر شما