شناسهٔ خبر: 45397 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شهرستان جیرفت آغاز شد:

آغاز عملیات اجرایی روشنایی معابر در شهرستان جیرفت کرمان جنوبی

بازدید با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، اعضاء شورای شهر و تعدادی از مسئولین شهرستان جیرفت عملیات اجرایی روشنایی معابر در محله کلرود شهرستان جیرفت در راستای برنامه بازآفرینی شهری با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان، در حاشیه این مراسم محمد ساردوئی مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان بیان کرد: مساحت جنوب استان کرمان با هفت شهرستان جنوبی بیش از ۴۰ هزار کیلومتر مربع است که محدوده بافت فرسوده شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب با مساحت ۱۷۳۲ هکتار و جمعیت ۲۴۱۸۳۴ نفر سکونت دارند که این مساحت حدود ۱۵ درصد از شهرهای مطالعه شده جنوب استان کرمان است.

ساردوئی گفت: در این راستا تاکنون اداره کل راه و شهرسازی نسبت به برگزاری ستاد بازآفرینی شهری در شهر جیرفت کهنوج اقدام و برنامه‌های برای بهبود کیفیت شهری این دو شهر که از قدیمی‌ترین شهر جنوب کرمان است، دارد.

وی افزود: پس از تصویب طرح در ستاد بازآفرینی ملی که با حضور مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تشکیل گردید طرح‌های مربوط به این شهرستان‌ها تصویب شد.

ساردوئی عنوان کرد: برای احداث سالن ورزشی و اصلاح معابر و احداث کتابخانه در شهر کهنوج و همچنین پروژه‌های از این دست در شهر جیرفت برنامه‌ریزی شده است که به عنوان نمونه اصلاح روشنایی محله کلرود آغاز شد.

وی اظهار امیدواری کرد: این پروژه‌ها به عنوان مشوقی جهت ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در این محله که جزو قدیمی‌ترین محلات شهر است، باعث به رونق افتادن دوباره این محله گردد.

وی گفت: در این راستا جلسات متعددی با سازمان‌ها مردم‌نهاد و فعال در حوزه اجتماعی جهت تشویق مردم برای همکاری جهت توسعه محله خود و همچنین برگزاری کارگاه‌ها آموزشی محلی اقدام شده است.

همچنین تفاهم‌نامه‌های با دانشگاه علوم پزشکی میراث فرهنگی، آموزش و پرورش، شهرداری، فنی و حرفه‌ای، فرهنگ و ارشاد، کمیته امداد، اداره ورزشی جوانان منعقد شده است و در محله سرجاز جیرفت برنامه عمرانی به صورت اقدام مشترک با بسیج سازندگی انجام شده است.

در ادامه دکتر کمالی پور این اقدامات را ارزشمند و از کارهای حوزه اداره کل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان در جهت رفاه و آسایش مردم تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما