شناسهٔ خبر: 4542 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان شد:

مذاکرات وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن درباره میزان افزایش وام خرید مسکن/ بانک ملت پرداخت وام بازسازی بافت فرسوده را آغاز کرد

نفیسه قدسیان یک مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن بر سر افزایش میزان وام مسکن به ۸۰ میلیون یا ۶۰ میلیون تومان به توافق نرسیده‌اند و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

نفیسه قدسیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به پرسشی در خصوص نتایج نهایی مذاکرات وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن بر سر افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن از ۳۵ میلیون تومان فعلی به ۸۰ میلیون تومان اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن در این زمینه همچنان در حال مذاکره هستند.

معاون مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد: نظر وزارت راه و شهرسازی افزایش وام مسکن به ۸۰ میلیون تومان و نظر مدیران بانک مسکن 60 میلیون تومان است؛ اما هنوز رقم نهایی قطعی نشده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بانک ملت پرداخت وام بازسازی بافت فرسوده را آغاز کرده است، افزود: این بانک یکی از ۲۲ بانک عامل است که به متقاضیان بازسازی بافت فرسوده تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی اعطا می‌کند.

به گفته قدسیان این بانک تا پایان امسال (۹۳) پنج هزار فقره وام بازسازی بافت فرسوده را به متقاضیان پرداخت می‌کند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، ۲۲ بانک اعم از دولتی و خصوصی غیر از بانک مسکن ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات بازسازی بافت فرسوده به ارزش ۵۰ میلیون تومان برای تهران، ۴۰ میلیون تومان برای مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر و ۳۰ میلیون تومان برای سایر شهرها را در دستور کار دارند. همچنین ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن روستایی نیز از سوی بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت خواهد شد./

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۳-۱۲-۰۳ ۱۱:۲۶محمد 0 0

    سلام، اگه بانک ملت وام بافت فرسوده را اغاز کرده چرا در شهر ایلام رییس شرکت عمران نسبت به معرفی به بانک اقدام نمی کند؟
                                

نظر شما