شناسهٔ خبر: 45420 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان همدان اعلام کرد:

ثبت بیش از یک میلیون تردد زائران حسینی در جاده‌های همدان/ سامانه ۱۴۱ در خدمت زائران اربعین حسینی

محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از ثبت یک‌ میلیون و ۹۷۵ هزار تردد در مدت‌زمان اجرای طرح ترافیکی اربعین حسینی در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری در گفتگویی در خصوص اجرای طرح اربعین گفت: از آغاز این طرح از تاریخ هشتم تا دوازدهم آبان ماه تعداد یک میلیون و ۹۷۵ تردد از جاده‌های استان همدان انجام‌شده است.

وی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و اجرای طرح ۲۲ درصد افزایش داشته است.

رودباری یادآور شد: در اجرای این طرح روزانه ۳۹۵ هزار تردد ثبت شده که با افزایش ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان ادامه داد: بیشترین میزان تردد در محور همدان تهران بوده است که ۲۱ درصد نسبت به پارسال این رقم افزایش یافته است.

رودباری در ارتباط با خدمت‌رسانی سامانه ۱۴۱ به زائرین کربلا گفت: این سامانه به همراه اپلیکیشن ویژه تلفن های همراه نسخه اندروید آماده ارائه اطلاعات به زائران است.

وی افزود: به منظور ایجاد ارتباط میان کاربران راه و مسئولان این حوزه از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سامانه جامع اطلاع رسانی ۱۴۱ شامل سه بخش گويا، پيامك و بخش پایگاه اطلاع رساني تهیه شده است.

رودباری یکی از اهداف راه اندازی این سامانه را جلوگیری از ترافیک و اتلاف زمان در سفر عنوان و بیان کرد: زائران اربعین و در کل مخاطبان و كاربران پس از برقراري ارتباط با سامانه از طريق تلفن از خدماتی چون آگاهی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی، اطلاع از محدودیت های تردد وسایل نقلیه در محورها توسط بخش گويا و اپراتوری مطلع می شوند.

وی عنوان کرد: كاربران اين بخش همچنین می توانند برای دریافت مسیر و مسافت بهینه بین شهری از طریق شماره گیری کد مخابراتی قدیم شهرهای مبدا و مقصد به شکل گویا و مکتوب از طریق نمابر، ارتباط با اپراتور و ارائه پیشنهادها و انتقادات بهره مند  شوند.

رودباری گفت: در بخش پيامك سامانه جامع اطلاع رساني۱۴۱ خدماتی به شکل مستقیم و همچنین اطلاع رسانی مسیر و مسافت به مردم به شماره پیامک۱۰۰۰۱۴۱، دریافت انتقادات و پیشنهادات از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و دریافت آخرین وضعیت جوی ترافیکی به مردم از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ به کاربران ارائه می شود.

این مسئول تصریح کرد: علاوه بر این در بخش پایگاه اطلاع رسانی این سامانه خدماتی چون وب سایت  www.۱۴۱.ir ، ارائه خدمات اطلاع رسانی بر روی اپلیکیشن ۱۴۱ برای مشاهده کاربران، دریافت شکایات مسافران از طریق اپلیکیشن ۱۴۱ و ارائه خدمات اطلاع رسانی از طریق کانال تلگرامی و ربات تلگرامی ۱۴۱ به کاربران فراهم شده است.

نظر شما