شناسهٔ خبر: 45440 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مطرح کرد:

لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی

عباس پورسلان سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی استفاده کنیم و مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و صنعت‌سازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان، عباس پورسلان در جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی با اشاره به حادثه ریزش کوه در منطقه منبع آب اهواز و حساسیتی که در استان خوزستان در پی این فاجعه پیش آمد، اظهار کرد: ایمن‌سازی ساختمان‌ها، بهبود نقاط شهری خاص در خطر زلزله، توسعه و بهبود روش‌های اجرایی و جزئیات مربوط ناشی از زلزله در دست پیگیری هستند.

وی با اشاره به مراحل چهارگانه مدیریت بحران شامل پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی افزود: اساساً مقابله و مدیریت زلزله قابل‌پیگیری است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: باید از برداشت‌های بی‌رویه منابع آب زیرزمینی در محل‌های آسیب‌خیز جلوگیری شود زیرا می‌تواند موجبات اتفاقات ناگواری شود.

پورسلان بیان کرد: همچنین باید نظارت نظام‌مهندسی بر طرح‌های ساختمانی دقیق‌تر پیگیری شود و از ساخت و سازهایی که فاقد نظارت کافی هستند جلوگیری شود.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت علمی دانشگاه در تصمیمات زیربنایی استفاده کنیم و مقاوم‌سازی، سبک‌سازی و صنعت‌سازی نیز در دستور کار قرار بگیرد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: با وقوع حادثه منبع آب در اهواز متوجه شدیم که نیاز به مکان‌هایی جهت اسکان اضطراری حادثه‌دیدگان وجود دارد و باید جدی‌تر به این مسئله بپردازیم.

پورسلان گفت: بضاعت دولت در بخش راه و شهرسازی در این حد است که دو شهر جدید را با هدف پذیرش سرریز جمعیت کلان‌شهر اهواز ایجاد کند و باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی با اشاره به جابه‌جایی خانوارهای ساکن منطقه پرخطر منبع آب بیان کرد: در فاز نخست پس از شناسایی ۸۱۸ خانوار در پهنه خطر امکان اسکان ۱۰۰ خانوار را در شهر رامین فراهم کردیم که شیرین‌شهر نیز از این ظرفیت برخوردار است.

نظر شما