شناسهٔ خبر: 45459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرمسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان تهران تشریح کرد:

مراحل پایانی واگذاری واحدهای مسکن مهر باقیمانده استان تهران/ تشریح جزئیات نحوه اجرای مسکن اجتماعی

پرویز فیروز مدیرمسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران از چگونگی مراحل پایانی واگذاری مسکنهای مهر باقیمانده استان و همچنین نحوه اجرای مسکن اجتماعی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پرویز فیروز گفت: برای ساخت مسکن مهر به استان تهران بیش از ۳۲۸ هزار و ۷۰۰ واحد برای ساخت ابلاغ شده بود که از این تعداد ۳۲۰ هزار و ۳۴۰ واحد مسکونی دارای قرارداد هستند. استان تهران دارای ۴۲ شهر است که در ۱۵ شهر سایت مسکن مهر وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۱۷ هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی به متقاضیان واگذار شده است، تصریح کرد: از این مقدار ۱۴۵ هزار و ۴۳۸ واحد مسکونی آن در دولت یازدهم تحویل شده و از این تعداد نیز ۹۴ هزار و ۶۱ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر بوده است.

فیروز در ادامه گفت: در کل استان تهران بیش از ۲۵۷ هزار واحد مسکن مهر در مرحله نازک‌کاری قرار دارد که از این تعداد بیش از ۹۴ هزار واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر در حال تکمیل است.

وی ادامه داد: در ۱۵ سایت مسکن مهر استان تهران ۱۰۲ هزار و ۶۹۰ واحد باقی‌مانده که از این تعداد ۶ هزار و ۸۸ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر قرار دارد.

فیروز به واحدهای باقیمانده از نظر ساخت نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در استان تهران بیش از ۵۹ هزار واحد مسکونی ساخته نشده وجود دارد که در حدود ۳ هزار و ۲۰۰ واحد آن در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است.

وی افزود: تعداد واحدهایی که متقاضیان آن انصراف داده‌اند برابر با ۳۵ هزار و ۹۴ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران همچنین اضافه کرد: در استان تهران یک هزار و ۶۲۲ واحد بدون متقاضی مسکن مهر وجود دارد.

وی با اشاره به کل تسهیلات پرداخت شده گفت: در کل استان تهران ۸۴ هزار میلیارد و ۷۵ میلیون ریال و در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۲۲ هزار میلیارد و ۴۸۸ میلیون ریال پرداخت شده است.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تهران افزود: در خصوص آورده متقاضیان، به دلیل متفاوت بودن نوع پروژه‌ها، زمان تحویل واحدها، امکانات موجود در واحدها از جمله آسانسور و ... نمی‌توان رقم دقیقی عنوان کرد ولی از ۱۲- ۱۵ میلیون تومان تا ۳۵-۳۷ میلیون شاهد آورده متقاضیان هستیم.

وی ادامه داد: اسلامشهر، پاکدشت، دماوند، پیشوا، رباط‌کریم و فیروزکوه دارای مسکن مهر دوجانبه و سه‌جانبه هستند و در شهرهایی چون قرچک، ملارد، شهر قدس، ورامین، ری، فقط خودمالک داریم.

فیروز در ادامه به برنامه مسکن حمایتی تا سال ۱۴۰۰ و ارائه تسهیلات در سه بخش اشاره کرد و گفت: این تسهیلات در سه بخش ساخت مسکن ملکی، خرید مسکن ملی و کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر بدون متقاضی اهدا می‌شود.

وی افزود: در بخش تسهیلات ساخت مسکن ملکی تا سال ۱۴۰۰ هر ساله به هر متقاضی مبلغ ۱۰ میلیون تومانْ تسهیلات خرید مسکن ملکی ۲۰ میلیون تومان و کمک بلاعوض به متقاضیان مسکن مهر بدون متقاضی در کل استان تهران ۵ میلیون تومان واگذار می‌شود.

فیروز همچنین به مسکن اجتماعی در استان تهران اشاره کرد و گفت: در بحث مسکن اجتماعی نیز تسهیلات اعطایی در بخش‌های ساخت مسکن استیجاری- ملکی به نسبت ۴۰-۶۰، پرداخت تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی، پرداخت کمک اجاره و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

وی عنوان کرد: تا سال ۱۴۰۰ سالیانه در بخش ساخت مسکن استیجاری- ملکی به نسبت ۴۰-۶۰ مبلغ ۱۰ میلیون تومان، در بخش اعطای تسهیلات به سازندگان مسکن اجتماعی مبلغ ۱۵ میلیون تومان در بخش پرداخت کمک اجاره و وام قرض‌الحسنه ودیعه مسکن در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر ۱۵ میلیون و در شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر ۲۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

نظر شما